superk Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Hei. Min sønn var hos legen i går og testet positivt på streptokokker i halsen. Mulig han har skarlagensfeber (det går i barnehagen) og får nå pencilin. Han var hjemme fra bhg tors og fre. Han er feberfri nå. Kan jeg sende han i bhg på mandag eller bør vi vente lenger? Hvor lenge kan det smitte? Noen som har erfaring med sykdommen? Om han fpr utslett, bør det smøres med a-creme eller skal det tørkes ut? Han er 1 år.
bomper`n Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 poden hadde skarlagensfeber i fjor vinter. Han var lenge og veldig syk. og hadde "bringebærtunge (som legen kalte det) som er spesielt for denne sykdommen. hoven rød tunge, og fikk derfor i seg lite mat. vi smurte han ikke med noe. vet ikke hvor lenge man er smittebærer, men jeg råder deg til og la han ta det med ro en stund. de har veldig lett for og få ettersykdommer fikk vi beskjed om, viss man sender de ut for tidlig. vet ikke om dette ble mye til hjelp men ønsker dere ihverfall god bedring;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå