lizaloo Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Hei. Må bare fortelle. Har selv ei som er behandlet for kiss. Fortalte til min venninne som bor i Frankrike dette, at vi hadde vært med en osteopat som også er manuell terapeut. Da kunne hun fortelle at 80% av alle de som får barn i Frankrike oppsøker osteopat (vet ikke hvor hun har tallet på , men det var iallefall helt vanlig) Og når hun fikk en med keisersnitt, ble hun opplyst på sykehuset at hun måtte oppsøke en osteopat for å sjekke låsninger o.l på babyen. Tydligvis at andre land ligger lengre fremme, vi opplevde og opplever fortsatt at helsestasjonen nærmest ser på dette som tull og tøys.
Fablefant✿ Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har tenkt litt på dette med kiss-kidd... det er jo en diagnose som er veldig i skuddet akkurat nå; hvorfor er det sånn at nesten alle barn skal være født med dette? Og hvordan greide de seg før?! Er bare noe jeg har tenkt litt på....
Nattinatta Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 ahh, ja der ser du!! Dette er nok veeeldig vanlig.. og jeg synes det er så rart at fødeavdeling, leger og helsestasjon ikke informerer mer om dette så tidlig som mulig... men det begynner heldigvis å få mye fokus for tiden, så vi er på vei tror jeg.. heldigvis!
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Tror du kan ha litt rett i det, men jeg opplever at de tar det på alvor på vår helsestasjon. Det var barnefysioterapeuten der som gjorde meg oppmerksom på at det kunne være kiss som var årsaken til problemene hos jenta vår. Jeg kontaktet selv manuellterapeut og informerte hs og barnelegen om dette ved forrige kontroll. De var helt enig i min vurdering, men ville at jenta skulle følges opp hos barnefysioterapeuten samtidig. De ga uttrykk for at de anerkjente denne manuellterapeuten og behandlingen. De nevnte også et par andre jeg kunne kontakte hvis ventetiden ble for lang mtp å få time. Jeg er forøvrig enig i at det burde være et nærere samarbeide mellom yrkesgruppene og muligens en automatikk i å bli henvist dersom barnet er forløst ved keisersnitt, vakuum eller tang. Tenk så mange babyer som hadde sluppet å lide...
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Ja, helt enig i det siste du sa der lisabet... Jeg hadde en ganske heftig vakum fødsel og sønnen vår hadde tydelig vondt på høyre side av hode/nakke.. De så det på sykehuset også siden han ikke kunne legges til venstre bryst pga smerter, men ingenting ble sagt med tanke på se nærmere på dette. Det ville snart bli bedre sa de.. Etter 10 dager hjemme tok det av med skriking i huset...Vi så fra før at lillegutten våres var litt skeiv i kroppen. Kiropraktor hjalp ham godt med låsningene..Nå går vi til barnefysio og trener på å gjøre lillegutt oppmerksom på de musklene han har brukt lite pga av vanene etter å ha vært litt "låst". Fysio sa at han ville hatt det godt også om vi ikke hadde kommet der. Men senere i livet kunne han fått ryggproblemer og lignende..Så det er nok slikt som er følgene om en ikke tar tak i det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå