Gjest Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Greit nok når du ikke er heimføing. Ellers er det bare pretensiøst.
MirandaC Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Mener du jentenavnet Nora? Det er i så fall skrevet best bare rett frem Nora. Norah ble ble tull for meg ass ;p
Gjest Siklerotte Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Nei, jeg mener jentenavn Sora, selvfølgelig. Men jeg liker pynt.
erteposen + 4 Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Nja, synes ofte unødvendige boksaver heller mot "harryhet".
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Jeg synes Norah ser mye finere ut enn Nora. Nora for meg er syltetøy og staut bondejente. Norah ser tøffere ut, dessuten ser det langt mer internasjonalt ut. Spesielt fint med -h endelse om du eventuelt har andre barn med -h endelse (Noah, Sarah osv). Sarah og Nora f.eks ser bare rart ut.
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #7 Skrevet 14. februar 2009 enig med dem over, norah med h er et "must" om du har andre barn med -h endelse, ellers ser det veldig merkelig ut :S men Norah er kjempefint, ville skrivd sånn
Mammas lykkebarn Skrevet 14. februar 2009 #8 Skrevet 14. februar 2009 Jeg synes at det er fint både med og uten h... Selv hadde jeg valgt uten h, side etternavnet vårt begynner på h. Mye med to h`er etter hverandre.
prebs Skrevet 14. februar 2009 #9 Skrevet 14. februar 2009 Nora er kjempefint, men foretrekker uten h, ja. Synes alle jentenavn er finest uten h til slutt, men Sarah og Hannah går an. Jeg digga forøvrig kommentaren din om jentenavnet Sora...;-)
Cornelianelia Skrevet 14. februar 2009 #10 Skrevet 14. februar 2009 Synes det er helt unødvendig å legge til slike h-er i navn som Nora, Sara, Hanna etc. Skjønner ikke vitsen i det hele tatt, egentlig. Virker jålete etter min smak. Og ettersom Nora er desidert vanligste skrivemåte i Norge, blir det slitsomt i lengden å måtte forklare at "jeg heter Norah med H"
ma-85 Skrevet 16. februar 2009 #13 Skrevet 16. februar 2009 Enig i overskriften din jeg. Unødvendig og pompøs skrivemåte. Høres ut som om man gjerne ville ha et spesielt navn, men valgte et vanlig et og slengte på en h på slutten for å gjøre det mer uvanlig. Bare tull spør du meg...
venter-på-deg Skrevet 16. februar 2009 #14 Skrevet 16. februar 2009 Overhodet ikke. Navnet uttales jo likt uansett, men det ser mye finere ut med -h ending på slutten. Har selv valgt en "unødvendig" -h ending på sønnen vi får i juli. Liker det! Men jeg går jo som oftest mot strømmen da..
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #15 Skrevet 16. februar 2009 Jeg synes det er finest skrevet som Norah, og da er det ingen tvil om hvordan det skal uttales i England osv.
septemberpiken Skrevet 16. februar 2009 #16 Skrevet 16. februar 2009 Helt enig med ma-85 jeg! Bare tullete med alle disse h-ene som skal slenges på hele tiden, og ser ut som man vil gjøre et vanlig navn litt mer interessant (noe det slettes ikke blir).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå