Gå til innhold

Oj,her er dere jo...

Uglemamma er tobarnsmamma!

Anbefalte innlegg

Jeg fant dere her inne for 5 minutter siden. Visste ikke om dette forumet. Hei *vinker*.......

Jeg mistet 3 ganger på rappen.... Sa julaften 2007, bo oppdaget StHansaften i fjor og sa i høst ,forøvrig dagen etter jeg hadde fått se et bankende hjerte....Og nå er jeg gravid igjen...

For første gang er jeg ikke like redd. Det er nesten som om magen min har blitt et prosjekt, ikke en glede. Er nesten matt.

Da jeg gikk gravid med prinsessen min for tre år siden,var det ingenting i hele verden som kunne gå gale. Absolutt ingenting. Og det gjorde det ikke heller...

Så ble jeg gravid da hun var ett år og så ramlet alt ihop...

Har vært redd tidligere, nervøs,skvetten...Men nå er jeg rolig pessimist. Det har jeg ikke prøvd før. Har ikke vilje til å holde det skjult, forteller det nesten som en tilstand. "Jeg er gravid igjen, Men.... er det sikkert ikke om noen måneder..."

Tror forsvaret mitt er å bli kynisk... Og jeg liker det ikke.

Nå har jo jeg "bare" mistet 3 ganger... Og i tidlige stadier alle sammen,- lengste jeg kom var BO oppdaget i uke 8. Kjente meg igjen hos henne som skrev at hun ble veldig lett gravid men at spirene ikke ville reise med henne særlig lenge... Akkurat slik er det for meg også...

Men, jeg har fått tilbud om utreding,- som jeg ikke har tatt i mot ennå. De 3 gangene jeg mistet på rad skjedde nesten oppå hverandre og følte jeg at det hele ble for mye. Jeg hentet aldri utredingsskjemaene som jeg skulle ta med på kk. Jeg prøver eeen gang til. Om dette ikke går så skal jeg heller gå dit.

Har begynt på crinone og albyl-E som jeg hadde fra forrige gang jeg var gravid... Vi får se om det hjelper denne gang...

Såh, det var historien om meg... Hei.

Fortsetter under...

Hei! *vinker tilbake* :)

Ønsker deg velkommen til "klubben" vår, men må bare si at det er trist at du har havnet her. Men flott at du fant oss! Her kan man dele erfaringer, historier, gleder og sorger, og kanskje lære litt mer om "diagnosen" man har fått. Jeg synes ihvertfall at helsevesenet har kommet til kort når det gjelder oss her på forumet. Det meste av informasjonen jeg har fått om habituell abort, er fra nettopp denne siden.

Jeg blir også veldig lett gravid, men det går fort galt. Har aldri kommet lenger enn uke 9, og da hadde spiren sluttet å utvikle seg i uke 6. Det virker som det er mange av oss her inne som deler den erfaringen!

Kjempekoselig å høre at du er gravid igjen, og ønsker deg masse lykke til! Og jeg skjønner veldig godt de følelsene du sitter med, er ikke lett å være optimist når man har de erfaringene du har! Og du skal ikke være lei deg over dette, det er helt normalt.

Klem :)

Heisann!

Velkommen inn hit. Jeg er en av de som har hengt her lenge, men er nå gravid i 12. uke og er veldig dårlig, så er her sjelden fortiden. Selv har jeg mistet 3 ganger på 4 år og blir sjeldent gravid. Men denne gangen ser det ut til å gå bra. Det takker jeg en diett som styrker slimhinnene for, samt albyl- (som er en vidunder medisin som hjelper mot masse) og crinone. Jeg har vært utredet og ingenting har blitt funnet, annet enn at jeg er insulin resistent.

Skjønner veldig godt følelsene dine, håper inderlig du lykkes denne gangen.

Klem!

Hei der, begge to...

Koselig med selskap her inne... Sist jeg mistet så gjorde legen klar utredningspapirer som jeg skulle hente på kontoret hans.... Hvilket jeg aldri gjorde. Jeg prøver meg på den gamle kjent metoden: Hvis jeg bare ignorerer skjema, så er det ikke noe gale. Litt som med regninger. Hvis man ikke henter dem i postkassen så slipper man å betale dem...Kremt. Jeg har vel aldri hørt at det har funket for noen nei.... ;)

Denne gangen har jeg ikke vært hos legen engang.... To positive tester på to dager og trøtt som en dupp har gitt meg konklusjonen gravid ;) Får sykemelding fra fastlegen min (ikke samme som jeg har gått til ved tidligere svangerskap) på mandag, vil da jobbe 2 dager i uken... Vi får håpe på at ro, crinone,albyl-e,folat og flaks ordner biffen denne gang...

Han forrige legen min foreslo etter siste tap at jeg skulle begynne med en hormonbehandling via daglige sprøyter i magen...Men jeg har ekstrem sprøyteskrekk og det kommer ikke på tale. Jeg har jo en jente fra før, og hun får fylle sine sko alene om jeg må igjennom slike tiltak... Og de skoene fyller hun glimrende forresten. Men herrejøje det hadde vært deilig med et barn til........

Tvi tvi til deg som er gravid igjen. Det må jo være vår tur snart?! La oss krysse fingrene! *Klappe på*

Diett for slimhinner? Fortell fortell... Jeg var på lowcarb nå når jeg ble gravid,måtte jo avslutte den brått, jeg som var sååå flink nå ;)

Joda, skjønner at du ikke snakket om slanking. Men hvilken mat spiser du for dette? Eller hva spiser du ikke? ;)

Hvorfor måtte du slutte på lowcarb dietten nå som du er gravid? Den er viktig å fortsette med, kan forebygge sa...

Jeg har skrevet om dietten et annet sted her på siden, skal se om jeg finner igjen innlegget... den er low carb, men strengere...mye strengere.

Annonse

Hmmm... Jeg gikk på lowcarb da jeg fikk positiv test, var midt i ketose.... Og søkte en del på nettet, alle steder jeg så konkluderte med at man ikke visste virkningen av lowcarb-diett når man var gravid,så de anbefalte ikke det.... Jeg hadde sikkert gått ned 8-9 kilo bare på noen uker da testen sa gravid...

Skuff i lykke. Lykkelig over å være gravid igjen, skuffet av å måtte avbryte en diett som jeg trives så godt med :)

Skal høre med legen min om lowcarb....Om det gjør noe å fortsette på den. Vi får se. Jeg spiser jo kjempesundt med den, masse grønnskaer. Men for det meste stekt mat da...

Nå har jeg fått time hos spesialist om en måned.... Da er jeg i vel 8nde/9nde uke. Og over der jeg alltid har mistet før. Så hva den spesialisten skal gjøre aner jeg ikke. Det er jo nå jeg lurer på ting, og vil ha råd for å komme meg over "miste-kneiken" min.... Sukk...

Tusen takk for å sette opp dietten. Artig å se at du nevner Tom, jeg har fått ham anbefalt av mange, og jeg jobber ca 3 hus bortenfor Cafe aura ;) Kanskje jeg skal innvilge meg litt tid hos ham ja

Siden du bor i bergen kan jeg anbefale gynekologen hos sentrumslegene, på togstasjonen. Han er et funn av en gynekolog, og har peiling på dette med habituell abort, og med lavkarbo. han er selv stor tilhenger av steinalderdietten, og stor tro på det med kosthold, og på alternativ medisin. Ville ikke spurt fastlegen, de har ikke greie på sånne ting :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...