Silje og Vaniljebollene Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Jeg gjorde det samme her om dagen. Utover det at det smakte død og fordervelse, tviler jeg på at det var veldig skadelig.
24♡april Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2009 huff æsj,hehe.. smakte ikke noe galt med den jeg altså:-/ MEN GLEMTE Å SI AT JEG ER GRAVID! hehe..var derfor jeg spurte..hehe
St.Sunniva Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Er nok ikke farlig, men kan jo være at du blir litt rar i magen ;-) Til info...når du ser osten får sånne små hvite prikker/flekker, så er det mugg. Muggen danner laaaaaange tråder som snirkler seg inne i osten FØR du får se det grønne. Så dvs at selv om du ikke ser mugg før den er grønn, så er den inne i osten. Så jeg kaster osten når jeg ser det hvite begynner å komme.
24♡april Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2009 oki:) men var bare mugg på sidene altså kanten rundt..betyr det at det er mugg inni og? er litt vanskelig å se d hvite for osten er jo alltid litt ruglete og hvitaktig utapå kantene.. men takk for tipset.. heretter skal j sjekke osten selvom den er ny altså!
St.Sunniva Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Er det mugg på en side, så er det mugg inni hele osten selv om du ikke ser det. Det er de trådene som graver seg vei inni osten. Høres ekkelt ut, men har akkurat lært om dette i mikrobiologien :-) Om du fra begynnelsen av skjærer bort det som er ruglete, så er det lettere å se, men tror du skal se de flekkene ganske godt om de er der altså :-)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Æsjæsjæsjæsjæsj!!! Er så glad jeg ikke vet mye om mikrobiologi... det blir nok en stund til jeg orker å spise ost igjen
St.Sunniva Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Ingen fare å spise osten som sagt...det er bare når det hvite kommer man bør vurdere å kaste den. Jeg spiser fortsatt ost jeg, men bare litt kjappere til å kaste den enn det jeg var før :-)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 Er ikke så redd for at det er farlig, men tenker mer på at det er ekkelt. Jeg så ikke på osten før jeg spiste... Men kjente smaken med en gang. Huff, ser for meg de trådene....
St.Sunniva Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 hehe...ja, det gjør jo jeg innimellom også. Men ost er jo så godt, så jeg klarer meg ikke uten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå