Gå til innhold

Råd om reise, USA, mat, vogn, bil stol, flytur, medesin.. ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter

Vi skal reise til Miami i April og snuppa vår blir 9 mnd, første barne, så jeg prøver å forbreder meg her..

Tenkte å kjøpe en reise vogn, men vet ikke hvilket? anbefaller dere noe?

Hun er flaske barn, så jeg lurer på hva jeg bør gjøre på flyturen? og hva med grøtt? kan man ta med slik i flyet?

Vi skal bo på et hotel som har kun kjøleskap, så jeg får ikke kokt flasker, finnes det engang flasker? holder det med å bare vaske flasker? koker jo dem nå, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre?!

Hva med bil stol? burde man ta med seg det tro?

Hva annet burde man være forbered på? dere som har reiset med små barn?

Burde jeg ta med mat hjemme i fra?

Tar alle slags tips i mot med en stor takk :)

Fortsetter under...

Skrevet

Babyen din er stor, så dette går så fint så.

Vi var i New York en mnd med forrige baby da hun var ca 8 mnd.

For all del kjøp vognen DER, ikke kjøp i Norge og ta med, det er helt waste....og mye dyrere. Finn nærmeste babystore der over og kjøp deg en herlig MacClaren Techno XT trille som er hovedvognen til mange amerikanske babyer fra de er kjempesmå, vi hadde en til vår lille og droppet hele bagvognen fra 7 mnd da vi kjøpte denne, med fullt utstyr til all slags vær, helt super, solid og bra for barnet.

De sover veldig mye på turen, hun er litt på grensen i alder til å få babycot, men prøv dere! Lyv litt på lengden, så går det så bra atte. Da sitter dere med en sånn babyseng på en vegg rett foran dere, og der sover de godt gitt.... Ta med tre store rene flasker og bland melk etter behov, eller skyll i rent flaskevann og rist godt tre ganger hvis du bare vil ha med en, og la den blir helt tørr før du bruker den.

Man får ha med babymat på flyet, og det er smart at det er tørt og ligger i en pose, ikke glass med ting, det tviler jeg på du får med. Så ber du om vannflasker underveis og kokt vann, det går glimrende.

Det holder i massevis å vaske flasker, og la dem tørke helt før du bruker dem. Jeg har med begge bare kokt til babyen var 4 mnd og da følte jeg at jeg gjorde det en mnd for lenge....det er ikke vits i. Barnet ditt slikker jo på alt annet som er proppfullt av bakterier, som gulvet, lekene sine, klær, mamma, pappa osv, så hvorfor koke flasker? =o))

Nei, du trenger ikke ta med mat hjemmefra, men det er lurt å ha med til de tre første dagene, så du ikke må ut og handle med en gang, det gjelder bleier, mat osv. Det er godt utvalg av alt i US og det er skrekkelig mye billigere, sukk....

Ang bilsete er jeg litt usikker, hvis babyen sitter i maxicosi enda kan det kanskje ha noe for seg? For den kan man jo putte i en sekk og ha på ryggen til pappa når man er ute, men noe større hadde jeg aldri tatt med meg. Vi hadde med bilstol husker jeg, da vi leide bil osv. Kjekt om man skal i taxi også, men jeg tror lett du kan låne. For å finne ut av det, ring et 5stjerners hotell i Miami og spør, si du vurderer å bo på hotellet og bare har noen spørsmål.

Ellers, pakk alt av babymat (som jo ligner på kokain, hehe) i håndbagasjen og informer om at det er babymat, ha det gjerne i originalembalasjen som de nok vil åpne (ikke bli fornærmet!) så er du enda mer sikker.

Lykke til, det blir nok deilig med en tur til Miami, en herlig by. God tur fra meg.

Skrevet

Takk for tipsen,Femina :)

Det var mye jeg ikke hadde engang tenkt på..

Har en TFK, de er ganske kraftig, og tenker at jeg har ikke lyst å ta den med meg på tur,det tar mye plass, og ganske dyrt vogn og har ikke lyst at den skal blir ødelagt på vei, derfor så vil jeg kjøpe en reise vogn,kanskje en brukten,bare for å ha med et par dager til vi finne barnebutikk, også hele kjøpe en nyen der borte.

Tok du med deg noe medesin til baby?

Gikk det bra på flyplassen, på vei hjem? ang. babymaten?

Skrevet

Ingen medisiner, men så gir ikke jeg medisiner til barna mine heller da.... =o) Så ikke ås lett å svare på det. Jeg gir noe på resept dersom de er ordentlig syke altså, men ikke småting for å lette plager osv. Og for deg som evt. gjør det, så finner du alt du trenger der borte i drugstore, bare snakk med en annen dame med vogn, så får du den infoen du trenger.

Alt med mat gikk bra, vi var bare tydelige på at det var mat, hadde det i originalpakkene, uåpnet og var tydelige både da vi sjekket inn og da vi gikk gjennom sikkerheten og ombord. Det er mer når man "håper de ikke ser det" og kaver med forklaringene at det blir et problem og de skal teste hva det er, vær bare tydelig, bær det synlig og ta det fram på eget initiativ, de ser jo du har med baby, så de forstår jo, samtidig er man jo et passende smuglerteam også, mamma og barn....dessverre.

Lykke til?

Sjekk på nettet hvor det er babybutikker i forhold til hvor dere skal bo, masse i Miami, så bare tar dere turen dit første gang dere går ut på noe, en stor en, så finner du bra vogn.

Liker du TFK, så liker du Techno også. ;o)

God tur!

Skrevet

Jeg mente selvsagt Lykke til!!! haha, litt stiv i fingrene her.

Skrevet

Hei!

Du trenger ikke medisin til babyen. Den, hvis det trengs, kan kjøpes overalt. WalMart er veldig billig, og de har eget merket av alle medisiner som er enda billigere enn kjente merker. (Jeg kjøper alle medisinene mine der når jeg er på besøk.)

Hvis du skal leie/kjøre en bil, må du bruke bilsete. De er ganske strenge på det i USA. Kan hende at leiefirma har også bilseter som kan leies, bare å ringe og høre. Hvis ikke, ta med ditt eget.

Min baby var ammet så kan ikke svare deg på maten til baby, men femina gjorde en god jobb med det.

Jeg brukte (den fæle) Baby Bjørn til å bære datteren rundt på flyplassen. Det gjorde livet mye lettere. Har du en bæresele, anbefaler jeg å bruke den.

Og enig med å kjøpe vogn der borte. Mye, mye billigere!

Og det siste lille forslaget mitt: finn den nærmeste Babies R Us med fotografer og få tatt billige, men super-fine bilder! Hvis jeg kan finne ut hvordan legge ut bilder, så skal jeg legge ut noen som har blitt tatt der av min eldste datter. Har vært såååå fornøyd, og har brukt dem 4-5 ganger tenker jeg. Kommer til å ta bilder der igjen i juni med begge døtrene mine.

Kos deg der borte. :-)

Annonse

Skrevet

Jeg hadde IKKE tatt med bilstolen hvis det ikke er babysete som dere kan ta inn i flyet . Vi har sendt en bilstol en gang og fikkk den sjekket paa ankommelsesstedet. DErt viste seg da at ryggen hadde faatt seg en sprekk og ville knukket rett av i en kollisjon.

Dette kunne man ikke se utvendig paa selve stolen saa jeg ville heller kjoept en stol der eller leid.

Ellers saa faar man somregel ta med babymat paa glass ogsaa, jeg gjoer det titt og ofte uten at det byr paa problemer, men har hendt jeg har maattet smake paa det.

Varmt kokt vann faar paa termos faar man ogsaa ofte med seg.

Selv foretrekker jeg aa ha med meg paracet, men det er mest fordi at hvis jeg opplever aa trenge det saa har jeg ikke da lyst til aa maatte dra paa butikken for aa faa tak i det. Er det samme som jeg alltid har paracet i huset her hjemme ogsaa.

God tur !

Skrevet

Hvilken flyrute har du? Jeg har flydd til Miami noen ganger med baby og kan gi deg noen tips, men greit å vite om du skal via London Heathrow (grøss og gru) eller ikke. :-)

Skrevet

Vi skal mellom landet i Amesterdam.

Hadde de baby stol i Taxin påflyplassen?

Tar i mot mere tips.

Takk

Skrevet

Hehe, tusen takk.

Må si at livet har forandret seg så utrolig etter lille ble født, at jeg trenger garantert lykke til ja :)

Skrevet

Aha.. det var en bra tips, ta bilder! heter det Babies R US?

Det er jo ekstremt dyrt med fotografer her hjemme, var på fame når jeg var gravid, pengene svidde godt der! :-/

Takk for tipsen

Skrevet

Schipol er strålende som mellomlanding, man kan enten leie hotellrom (ja, hotellet henger sammen fysisk med flyplassen, du går bare opp i andre etasje ikke langt fra den lille lekeplassen som er rundt terminal T tror jeg det er i området før sikkerhetssjekken til der hvor SAS ofte går fra, og så har de hotell man kan leie en dag eller en halv, har man mange timer er det deilig. Ellers har jeg dusjet der når har kommer fra Asia, det er godt etter 14 timers nattflyvning, og så er man fresh når man går på Osloflyet og ikke minst når man kommer hjem, i den grad man er fresh etter å reise da, hehe.....

Og så husker jeg at jeg likte Gerber glassene med mat best, eller babyen min gjorde det altså.

Bilstolen kan du bare ta med inn i flyet, jeg mener den går opp i håndbagasjehyllen om den ikke er i bruk underveis, uansett har de steder å oppbevare denne INNE på flyet. Bare sørg for at dere snakker med dem om dette, og sier dere vil ha den som håndbagasje. Mener jeg har stukket den nedi den der måleren som måler hvor stor håndbagasje kan være og at det var plass i den. Men sjekk for sikkerhets skyld. Ofte er det et ledig sete på flyet også, da kan babyen bruke babystolen der, om dere klarer å få det setet. Min erfaring er generelt at om man spør på en løsningsorientert og respektfull måte, og ikke krever og er panisk så er et utrolig hva som ordner seg. Ofte får man babycot også, disse sengene som henger på veggen, som en hylleskuff på et vis, selv om babyen strengt tatt kanskje er bittelitt for lang, de er forståelsesfulle med oss som reiser med baby. Min lå i en sånn over Atlanteren da hun var 8,5 mnd, ingen som sa noe på det.

Skrevet

Hei!

Vi var i Florida i 3 og en halv uke under jula. Dro da gutten var tre uker, ammer så trengte ikke å bry meg om mat.

Vi hadde med en reisetrille og softbag, med planer om å leie bilsete der. Hos SAS som vi reiste med Oslo-Stockoholm-NewYark fikk vi ikke ta fram vogna vår på flyplassen, da denne må sjekkes inn som spesielbagasje. På NewYark, fikk vi den ut etter passkontrollen. Her trengte vi ikke å levere den før vi gikk på flyet, så sto den klar til oss når vi gikk av flyet igjen. Ikke mye gøy å bære rundt på ungen på flyplassene, så var overlykkelig da vi fikk ha vogna hele tida på flyplassen.

På vei hjem igjen var det motsatt, så fort vi kom og skulle fly med SAS etter å ha flydd med United, så måtte den sjekkes inn igjen. Personalet på SAS virket litt småirriterte fordi vi ikke hadde sjekket den inn med en gang.

Uansett INGEN taxier i Miami kan oppdrive et bilsete i bilene sine!

På SEARS og K-mart selger de billige barnevogner og bilseter. Fra 40 dollar og oppover. Vi leide bilsete sammen med bilen. Da vi hadde den i 19 dager, fant vi ut at det hadde vært billigere å kjøpe et bilsete i stedet for å leie, måtte betale ca 5 dollar dagen. Bilsetet kosta også 40 dollar. Både det vi leide og de som var i butikken, var dårlig kvalitet

Så hvis du kan f. eks bruke bæresjal på flyplassen, så lønner det seg å kjøpe vogna der nede.

Håper det hjalp litt

Annonse

Skrevet

Bor i Miami og har reist mye frem og tilbake over Atlanteren med baby. Her er mine raad:

-Kjoep vogn her! McLaren er et bra merke som de sier lengre opp. Baer babyen i baeresele paa flyturen.

-Har aldri hatt problemer med aa ta med MME, groet eller vann ombord paa flyet. Har aldri maattet smake eller forklare noe som helst.

-Har for det meste ammet selv, saa er ikke saa "flaske-dreven" men det finnes jo slike "bottle liners" i butikken som er sterile poser til engangsbruk du kan putte i flaskene (MME i posene da... daarlig forklart:-)

-Hvis dere skal leie bil, hadde jeg ikke tatt med bilstol (du kan leie eller kjoepe her). Skal dere derimot ta taxi saa hadde jeg tatt med. De har ikke barneseter i taxiene her.

-All mat etc finnes her, saa du behoever ikke ta med. Noen ganger kan det vaere litt vanskelig aa komme til et skikkelig supermarked dersom dere ikke har bil (litt avhengig av hvor dere bor da). De vanligste kjedene her er Publix og Winn-Dixie. Her er noen linker til butikker dere kan trenge:

http://store.publix.com/publix/

http://winndixiegrocerystores.com/

http://www.babiesrus.com/shop/index.jsp?categoryId=2255957

Lykke til! Det er stort sett veldig barnevennlig her og folk elsker babyer. Det er aldri noe problem paa restauranter etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...