Gå til innhold

Hvor lang tid bruker babyen din på å sovne for natten? (rundt 8 uker)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden snuppa mi var 4-5 uker har jeg lagt henne mellom 20 og 22 på kveldene. Hun sover i egen seng.

Men somregel bruker hun rundt 1 time på å sovne fra jeg legger henne.

Hun gråter ikke, men klager litt når hun mister smokken. Noen ganger kan hun "gnarve" litt, men da trenger jeg bare å sitte å holde henne å hånden en liten stund så roer hun seg.

Er det vanlig at det tar så lang tid før de sovner, eller er det jeg som legger henne for tidlig?

Jeg prøver å legge henne når jeg ser hun begynner å gjespe og virke trøtt. Venter jeg for lenge blir hun jo overtrøtt.

Men jeg tenker at siden hun bruker så lang tid på å sovne så er hun ikke trett nok?

Skrevet

Her er det litt opp pg ned hvor lang tid mini bruker på å sovne! Prøver å holde han oppe til halv 7, men da er han som regel så trøtt at han bare skriker. Da sovner han nesten før han får hodet på puta (han har ikke pute da men...:) Han er nemlig mer glad i å sove om natta enn om dagen! I dag har han sovet litt mer på dagen, og lå og klaga/prata i en halvtime/tre kvarter før han sovna. Sitter ikke der inne, men er inne og gir han smukken hvis jeg hører han har mistet den!

Jeg tenker at når hun ikke gråter, så liker hun å ligge litt i senga si og "tenke litt over dagens inntrykk":) Kan du gå ut av rommet, eller må du sitte der til hun sovner?!

Skrevet

Jeg gir henne mat, legger henne og synger en sang før jeg går ut.

Som regel må jeg bare inn ett par ganger å gi henne smokken, men noen kvelder kan hun "fyre seg litt opp" og ikke roe seg med smokken. Da stryker jeg bare litt på henne, og holder litt i hånda noen minutter så er det greit.

Så somregel er hun veldig enkel å legge, bare det at hun ligger lenge før hun sovner.

Det var egentlig en ganske logisk tanke det at hun ligger og tenker over dagens inntrykk. Det er sikkert mye å fordøye for de små :)

Skrevet

Dette går i perioder hos oss. Nå tar det max 15 minutter før hun sovner. Må kanskje inn en eller to ganger for å plugge i smokken. Da hun var rundt 4 måneder hadde hun en periode der det kunne ta opp til 1,5 timer - da begynte jeg å gi henne litt mer mme når hun hadde ligget i en halv time uten å sovne (ammer ikke) og da sovnet hun umiddelbart etterpå. For SNuppelure er det verre å være overtrøtt når hun legges enn å ikke være trøtt nok, antakeligvis fordi hun er en tålmodig jente som trives godt i senga si, og blir døsig der hvis hun bare er rolig.Hun har lagt seg klokka 20 fra tremånedersalderen, noen ganger tidligere.

Skrevet

Mini her liker iallefall godt å ligge litt for seg selv og bare kikke litt! I begynnelsen så syns jeg det var litt ille å la han ligge for seg selv (på dagen), så jeg tok han opp av vogga for å være en god mor som aktiviserte han (han er 9 uker). Men har ettehvert funnet ut at han liker å ligge litt for seg selv, for mye stimuli blir for slitsomt for han virker det som:)

Tror jenta di har det bare bra jeg! Hadde nok sagt fra om det var noe! Men jeg kjenner igjen den følelsen av å "la de ligge alene inne på rommet"!

Skrevet

Det kommer litt an på når det er. På kveldstid tar det den tiden det tar han å drikke en flaske etter badet sitt. Hvis han ikke får flaske tar det 10 minutter kanskje på skulderen i gyngestolen. Legger jeg han i sengen på dagtid med smokk/uten smokk kan det ta en time. Når han begynner å kave for mye må jeg ta han opp fordi det bare går over i gråt og han skal få slippe å sovne på den måten.

Han liker også veldig godt å ligge alene og kan ligge å pludre i sengen sin i 2 timer på morgenkvisten så mamma får seg litt ekstra søvn. Da har jeg dårlig samvittighet da, men han er jo like blid så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...