Gå til innhold

Jeg har fått dato for keisersnitt... MEN

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag mottatt dato for keisersnitt, MEN det som er vanskelig oppi det hele er at en kollega hadde termin samme dato for ett år siden, men hun mistet barnet sitt få dager før termin. Jeg er så usikker på om jeg skal be om å få flyttet ks-dato av hensyn til henne... Uansett vil jo datoen ligge nært opptil både dødfødselen og terminen hennes. Tok dette opp på ks-samtale med sykehuset, men fikk altså likevel denne datoen (akkurat en uke før min termin). Har foreløpig informert de kommende besteforeldrene om ks-datoen vår, men er litt rådvill her nå... På den ene siden er jeg glad for å endelig ha fått en dato, og det er godt at det ikke er den datoen hun fødte sitt døde barn - men blir det for rart at det blir på hennes termindato fra i fjor? Jeg klarer ikke å ta dette opp med henne direkte. Graviditeten min har så langt som mulig vært et "ikke-tema" på jobb. Noen som har noen råd i denne absurde situasjonen?

Fortsetter under...

her synes jeg bare du bær være så ærlig som mulig. Fortell at du har fått ks og at du har fått den datoen du har fått. Og prøv heller og snu det til noe positivt. Du kan ikke la andres tragedi bli din også. og su skal se at hun gleder seg med deg og tenker på den datoen ikke bare med sorg i fremtiden!

• 2 uker senere...

Hva skulle du gjort om du skulle føde vaginalt og fødselen kom i gang på morgenen denne samme datoen ... Knipe igjen til neste dag - for ikke å forulempe din kollega ...?

Jeg tror nok ganske sikkert at din kollega fortsår at livet går videre og at dette ikke er noe du gjør "med vilje". Hun har sikkert kjennskap til at du er gravid, med termin rundt hennes egen dødfødsel.

OK - så blir det kanskje litt sårt for henne, men hun kommer helt sikkert til å glede seg på dine vegne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...