Gå til innhold

trodde jeg hadde funnet den rette...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva jeg skal gjøre... Er gravid i uke 11. Hadde funnet drømmeprinsen. Men nå er tvilen så sterk. Han har forandret seg så. (skjønner at det kan være meg også... er jo full av hormoner). Han har blitt så kontrollerende. Han klarer ikke akseptere at jeg må ha kontakt med min tidligere ektemann pga at vi har barn sammen. Han eksploderer bare han hører navnet hans. Han har pakket og reist 2 ganger den siste mnd. Men kommer tilbake før barna har stått opp. Sier han elsker meg og kan ikke leve uten meg. Ber om unnskyldning og sier at han har vært dum. Lurer av og til på om han er psykisk syk... Til og med når barna snakker om pappa så merker jeg at han blir sur. Han var ikke slik før. Barna vet de skal få et nytt søsken, og de gleder seg. Jeg holder meg aleine om dagen og gråter mye. Er sliten og lei. Har ikke lyst til å bli alene mor for et barn til, men tiden renner ut mellom fingrene mine. Går hver dag og håper at jeg skal abortere. Skal ikke være slik. Gledet meg veldig over graviditeten de første ukene, men den gleden er borte. Er så fortvilet. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har hatt det lignende? Trenger desperat noen gode råd.

Fortsetter under...

Kvinner får hormonsvingninger under svangerskapet og det er jo kjent og akseptert, noen menn får også litt humørsvingninger, mest fordi de ikke forstår hva som skjer, de blir påvirket av kvinnens humør, de blir enda mer redd for å miste sin kjære osv. osv. osv.

Hold "drømmeprinsen din" orientert om hva som skjer, det kan også være at du snakker mykere, penere o.l om din eks, sånnt merkes av mannen.

Fortell han hvor glad du er i han og fortell han at han er din drømmeprins, han trenger også å høre hva du føler. Han har sikkert blitt knyttet til dine barn og alle følelser blir ofte forsterket i starten av en svangerskapsperiode, ofte for menn også, derfor kan noen menn føle litt eller mer sjalusi enn tidligere.

Ta med deg "drømmeprinsen din" til en jordmor og fortell litt om hvordan dere føler dere, sammen og kansje hver for dere.

Lykke til og ta vare på hverandre! Kjærligheten seirer hvis den finnes hos begge......

Husk at alle mennesker kan oppleves eller føle seg litt psykisk syke hvis det skjer dramatiske endringer i livet, ytterst sjelden er folk upåvirket av slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...