Leonella777 Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Hei, Spør for ei venninne som ikke snakker norsk: Hun har problemer med å få babyen til å sovne igjen etter natt-ammingen...Ungen er ca 10 uker. Er det noen som har samme problem? Tips?? På forhånd takk
LilleBjella Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Ikke noe annet en ting hun helt sikkert vet fra før. Når jeg skal amme mini på natta, så tar jeg han opp i senga mi, uten å snakke til ham eller skru på noe lys. Så han våkner minimalt. Han er såpass trøtt at han som regel sovner ved puppen etter hvert. Våkner når jeg legger han tilbake i senga si, men sovner så og si med en gang. Gjennomfører hele prosessen med minst mulig dikkedarer. Rett opp og rett ned. Ikke noe kos. Bare mat. Kosen får han på dagen:) Da vi samsov de første ukene syns jeg det var vanskeligere å få han til å sovne igjen etter mat. Han skulle hele tiden ha mer pupp. Når han fikk egen seng rundt seks ukers alder, gikk det mye bedre.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Veldig kjedelig med baby som ikke vil sove igjen etter nattamming. Kjenner meg veldig godt igjen. Gutten min er tidvis vanskelig å få til å sove etter nattamming i tiden ml. kl. 03:00-05:00. Har stått opp flere ganger i mørkt hus og bysset, men er jo tyngre jo større de blir. Nå er gutten min sikkert rundt 6,5-7kg, og har ikke sjans å bysse han noe lenger enn 10 min, da er jeg gåen i nakke, skuldre, rygg. Men uansett, tilbake til mitt triks; vi har en spilledåse fra Tommy, den spiller behagelig musikk i 5/10 minutt av gangen, også er det en slags innebygd projektor som kjører bevegende lysbilde i taket. Denne har vi festet til sengen hans. Når lillegutt er veldig våken etter amming slår jeg på spilledåsen og legger han tilbake i sengen sin. Da ligger han og pludrer og ser/hører på spilledåsen. Samt sutter. Enkelte netter går spilledåsen sikkert i en halvtime før han finner roen, andre netter holder det med en runde på 10minutter. Det er heldigvis sjelden jeg trenger å stå opp med han nå etter at vi begynte med spilledåsen. (Spilledåsen er gave fra bestefaren som er selger for Brio, ifølge han er denne spilledåsen nestbestselgeren fra det kjente lekemerket Tommy....) Jeg hadde aldri klart meg uten denne spilledåsen for å si det sånn. Jeg setter på hver gang jeg legger lillegutt i sengen sin, også lurer på dagtid.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Jeg kjører forresten samme taktikk som LilleElla, mørkt lys, ingen prat, ingen dulling eller kos, ammer han i sengen vår. Som regel sovner han på puppen, men som sagt enkelte ganger er han LYS våken, og da funker spilledåsen søvndyssende:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå