ich85 Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Vi reiser om få dager med vår 12 uker gammel baby til paris. Lurer på hvordan det er å ta ta seg rundt der med barnevogn, det er jo nesten bare trapper ned til t-banene, Og hva med amming,de er jo så strenge på at man ikke skal amme offentlig.
Dr Mcstuffins Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Visste ikke at de var imot amming?? Jeg drar dit når lille er 5,5 mnd og puppen skal være med :/ Tror d skal gå greit med vogn i storby..men vet ikke, lenge siden jeg har vært i Paris. Har du skaffet pass til babyen?
ich85 Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2009 Ja, passet er i hus,men det var sinnsykt vanskelig å få tatt bilde av han.har du?
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Vi reiser også til paris på søndag.Er også spent på hvordan det skal gå der.Er også spent på flyturen
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Hei. Jeg var i Paris i oktober og aldri mer med baby som har vogn. For å si det sånn så er jeg veldig glad jeg tok med trille og ikke quinny vognen. Viss du skal ta metroen så kommer du ikke inn alle dørene liksom..Det er ikke alle stasjonene som har brede dører.. Og det er ikke heis ned,det er trapper.. Men ellers er det jo greit..men metroen er et styr
<3 coccinelle Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Var også der med baby for 5 pår siden. Husker at det var stress med metroen - lettere med bæresele eller bæremeis (vi hadde med en på 10 mnd da). Lurer på om det er noe som sier at annenhver metro stasjon skal ha mulighet for vogn men tror neppe det stemmer. Det ble mye bæring av vogn ned bratte trapper. Vet ikke om de er så sære på det med amming lenger?
Dr Mcstuffins Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Da er d herved bestemt at jeg må kjøpe en reisetrille. Må bare finne en med full liggestilling. pass må vi vel også skaffe...
minlilletass Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Et tips til amming: Vi bor i Chile og her er det rett og slett ikke noe saerlig aa amme offentlig. Jeg har sydd et ammesjal, rett og slett et stykke toey ca som et lite teppe med stropp rundt halsen, nesten som forkle. Det er helt genialt naar man vil amme diskret, man slipper tepper som sklir ned. http://www.bebeaulait.com/
minlilletass Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Hehe, i slaget naa! Jeg anbefaler ogsaa foelgende baeresele: http://www.krusedull.net/krusedull/showkat.php?kat=122
En snupp - og en knert i magen Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 Dere må nok nok belage dere på å gå en del... Men det er jo gode og brede fortau, da Eventuelt kan dere ta med en trille det er enkelt å ta under armen, så får en ta ungen, en annen vogna, når dere skal på banen - men det er kaldt der, så hun bør nok pakkes godt inn om dere ikke har med en god vogn. Vi tok buss én gang, langt utenfor rush, og det gikk jo greit, men ingen høydare, nei. Men gå var kjempefint, bodde midt i sentrum, brukte kanskje 45 minutter til Montmartre, litt lenger til Montparnasse. I Louvre og Versailles satt hun i sjal - stor stas. Jeg ammet offentlig i Paris, jeg, til og meg på toget, og det var ingen som sa noe på det! Ok, satte meg kanskje på et toalett et par ganger, og var jo diskret, men likevel, ikke noe stress. Må jo se an stedet, men på en krakk eller i en trapp på et muesum hadde jeg ingen betenkeligheter. Fikk mange hyggelige smil, faktisk Jeg ammet til og meg på gatekafé, med jakka godt rundt oss, tror ikke folk fikk med seg hva som skjedde en gang. Men inne på spisesteder ammet jeg ikke, da spurte jeg etter et egnet sted, og det var ikke noe problem. Toalettene var rene og pene. På kvelden spiste vi enten på hotellet eller tok med oss vogna, så satt hun i den og lekte seg eller sov mens vi spiste. Og vi fikk MASSE oppmerksomhet, folk smilte og snakket med både oss og henne. Veldig stas. Hun var 4,5 mnd. da vi var der.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 Krusedull har også vindtett trekk til å ha utenpå bæresele, helt genialt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå