Gå til innhold

Hvor hører jeg til?

Bromelia

Anbefalte innlegg

Vi ønsker at datteren vår skal få en liten søster eller bror. Jeg blir svært lett gravid, med de små sitter veldig dårlig. Jeg kan fortelle min historie, så kanskje dere forstår hvorfor jeg går på en ny runde med litt skrekk.

For 7-8 år siden var jeg lenge i et forhold. Jeg hadde da en mesturasjon som kom nesten 1 uke over tiden, og den var svært langvarig. Da jeg startet på den 3. uka med mensen kontaket jeg legen, og jeg ble sendt videre til sykehuset der jeg fikk ul. Gravi test hos legen/på sykehuset var negativ. Gynekologen lurte på om det kunne vært en sa, men fordi jeg tok gravi test så sent slo den ikke ut fordi alle graviditetshormonene var ute av kroppen. Eller det kunne være noe annet. Det ble ikke trukket noen konklusjon.

For ca 4-5 år siden ble jeg gravid. Det endte med sa i uke 6. Ble gravid på nytt etter noen mnd. endte med sa i uke 7. ble gravid enda en gang, og fikk datteren min i juni 2006.

Etter dette satte jeg inn hormonspiral. ville ikke bli gravid igjen, eller få et barn til. Hva skjer? Jeg klarer det umulige. Jeg blir gravid med hormonspiralen. Jeg får en xu som endte i sa. Legene trodde først det var blindtarmen! spiralen kan ikke ha virket som den skal.

Legen vil sende meg til utredning hos gynekolog hvis jeg aborterer en gang til.

Men hva betyr det? Noen her inne som vet? Vil jeg da bli betraktet som en som har habital abort? eller må man ha 3 aborter på rad?

Fortsetter under...

Jeg tror det medisinske termet er etter 3 aborter på rad... Uten at jeg skal si det sikkert. Jeg fant dette forumet for ca 2 minutter siden ;)

Uff så leit du har hatt det opp igjennom da.... Jeg har også hatt uhell etter uhell, om enn noe tettere (mistet 3 ganger fra julaften i firfjor til høsten i fjor...)

Vi har samme problem,jeg blir lett gravid men spiren min blir ikke værende hos meg lenger enn til uke 6 ca.... Bortsett fra den ene gangen,men da ble det oppdaget BO i uke 8...

Håper de finner ut hva som gjør problemet ditt.... Men på den annen side... Om de ikke finner ut av det,- betyr det at du ikke er til utredning, hvilket betyr at du vant denne gangen og fikk et barn :) Så jeg håper det også for deg ;)

3 aborter etterhverandre er habiuell abort. Jeg har denne diagnosen. Hos meg fant de gudsjelov hva det kunne være. Jeg hadde noe feil med koaguleringen med blodet. Er nå gravid for 4. gang og går på blodfortynnende. Var på ul mitt i uke 8 og alt så bra ut. Så håper jeg lykkes denne gangen.

Masse lykke til til deg også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...