Gå til innhold

Hvor mange sperrelag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snart en nyfødt og lurer på hvor mye man trenger.

Har 24 brettebleier, 2 PUL trekk og 1 Ullbukse..

Noen som syns det høres lite ut? hva skal jeg kjøpe mere av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok hatt 4-5 sperrelag. Jeg tenker det er litt avhengig av om du bruker ull eller PUL. Ull kan jo luftes imellom og da trenger du ikke så mange, men hvis de må vaskes (etter lekkasje) tar det plutselig tid før de tørker - og da trenger du flere. PUL-trekk vasker man jo mye oftere (jeg vasket dem eller tørket dem av etter nesten hver bleie), og da trenger du kanskje flere, men de tørker jo samtidig fortere. PUL eller ull er nok mest et spørsmål om smak. Mange foretrekker jo ull til natta da det er mer luftig.

Vet ikke om du ble så mye klokere på dette?

Et lite tips bare, som jeg ikke skjønte i starten - du kan trenge ekstra innlegg (brettet bleie, klut el dyl) allerede fra starten. Vi slet med lekkasjer med brettebleiene når førstemann kom, og gikk raskt over til lommebleier. Hadde liksom sett for meg at det var nok med bare bleia... (er nok for noen altså, men ikke for oss, kommer an på babyen). Men nå har jeg gjort meg noen erfaringer, og kommer til å bruker brettebleier på nummer 2 som kommer snart.

Lykke til!

Skrevet

Du bør hvertfall ha to ullbukser, gjerne flere siden lekkasjer kan skje... Vi hadde to ullbukser, tre PULtrekk vi likte og som passet (Thirsties xs og ImseVimse nb) og i tillegg to PUL-trekk som var litt store og som vi ikke likte så godt som reserve... Og såpass måtte vi ha, ullbuksene må som oftest luftes ved skift og da er det godt å ha etpar å bytte på, PUL-trekk kan brukes omigjen om de ikke er våte, eller tørkes av og luftes og bruke om igjen om de bare er litt våte, men blir det lekkasje så må de jo vaskes, og da er det greit å ha noen ekstra.

Ville også kjøpt en pakke til med brettiser, vi har hatt 36 stk fra Jysk (+6 fra ikea), og såpass trengte vi, byttet bleier 10-15 ganger om dagen de første ukene :) Og ikke minst en snappi eller to :)

Skrevet

Jeg har kjøpt innlegg i reserve som jeg senere kan bruke til lommebleiene. Da har jeg kjøpt 5 ull bukser og en pul til..

Tusen takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...