Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Enkelte dager er det slitsomt for meg å parkere langt fra inngangspartier eller parkerer på trange steder. Jeg føler meg handicapet og mener at jeg har lest et sted at jeg kan ha krav på slikt handicapoblat i frontruta på bilen min. Er det noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 jeg har kronisk bekkenleddsyndrom og har HC-parkeringskort, noe som bidrar til at jeg kan komme meg litt ut også. Er du gravid og har bekkenløsning kan du få det inntil 2mnd etter fødsel. Jeg fikk det i begge sv.skapene. Det jeg har nå varer i 3 år og må søkes på nytt neste gang.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 OK tusen takk for svar. Hittil har jeg lånt min mors bil som har slikt kort, men syntes jeg kunne søke selv.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Vær forsiktig, kortet er personlig, så blir det kontroll med din mors kort i bilen, får du bot. Uansett hvor dårlig du måtte være. Men kortet kan du bruke i hvilken som helst bil da, det er jo bilde av deg og din signatur på baksiden:-) Anonym som svarte deg først her:-)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Ser at tråden er gammel, men jeg har fått diagnosene kronisk bekkenleddsyndrom og fibromyalgi etter siste svangerskapet. Jeg har lurte litt på dette med HC parkeringskort, og fant denne tråden helt tilfeldig. Hvordan søke om et slik kort? Det er ikke alle gangene jeg trenger det, men noen ganger er det bare helt umulig å komme meg ut når jeg vet jeg må gå langt fra parkeringen til inngangen. Signerer anonym foreløpig da jeg synes det er flaut at jeg har disse diagnosene, og flaut å spørre om hjelp som dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå