Gå til innhold

Føles ikke som magen vokser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min mage er også helt ikke-gravid (9+4).. Tror ikke det er noen grunn til bekymring:) Livmora ligger godt nedi bekkenet fram til uke 12.. De som har mye mage før uke 18 ca (da skal den ligge ca midt mellom skambenet og navelen) har det mest pga at magemusklene blir slappe av hormoner, luftplager ol. eller bærer på flere en ett foster:) I tillegg får gjerne små, korte damer mage fortere enn høye osvosv.. Ingenting å bekymre seg for med andre ord!

Gjest påtjukken

Har akkurat startet på min uke 12, og har ingen synlig mage... Symptomene som kvalme og tretthet hadde jeg i 2 uker før de forsvant, og det eneste jeg "sliter" med nå er at jeg er oppe HVER ENESTE natt for å tisse...

Blir nesten bekymret for min ikke-synlige mage, hvis andre har den synlig allerede fra uke 9 og 10...

Dette er mitt første, så vet ikke hva som er normalt/ikke normalt...

I mine to første svangerskap kunne du ikke se noe mage før langt etter 20. uke (magen ble kaskje litt slapp om kvelden og sto ut litt før, men det var ikke livmoren, men mer oppblåst. Når jeg dala meg flatt på ryggen sto en liten kul opp men det var det hele. Hadde to fantstiske svangerkap, la ikke på meg mye og ble heller ikke kjempestor, se på dere selv som heldige.

Denne gangen venter jeg tvillinger, er nå i uke 11 og fortsatt er det ikke noe som står ut. Når jeg ligger på ryggen kjenner jeg livmoren noen cm under navlen, men det synes jo ikke for noen enda :) De gamle buksene er dog blitt for stramme (det gjør vondt i magen hvis jeg går med de, så nå har jeg akkurat kjøpt min aller første gravidebukse (i de to forrige svangerskapene var det ikke nødvendig, gikk bare opp en str eller brukte litt vide modeller)

Magen kommer den, helt garantert (i større eller mindre grad) og venter den litt på seg så tenker jeg; større sjanse for mindre plager, strekkmerker, ekstra kilo etc. helt greit for meg. (MEGASMILEMUNN)

Nyt dagene og ukene damer

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...