Gå til innhold

hva med "griseriet"??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hamstret inn noen giga kladder og kommer til å ha liggende klart noen håndklær jeg ikke er redd for samt en søppelsekk som alt kan stappes inn i. Selvsagt skal vaskemaskinen være tom og klar for en omgang dersom det er nødvendig å vaske noe.

Tenker jordmødrene hjelper til litt med opprydningen dersom vi på forhånd har lagt alt til rette for det. Så det bekymrer vi oss ikke for :-)

Det er jo ikke akkurat enorme mengder det er snakk om da. Vi hadde store håndklær liggende under og andre mindre til å tørke med om det trengtes. Alt dette puttet mannen min i vaskemaskinen rett etter fødselen. Og jeg hoppet i dusjen. Så da var det bare den nye babyen som viste at det akkurat hadde foregått en fødsel hjemme hos oss. :-)

• 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Annonse

• 3 måneder senere...

Vi hadde masse store håndkler liggende som jordmor la under meg. Det ble overraskende lite søl faktisk. Et håndkle som alt endte opp på og det kastet vi.

Ellers kjøpte jeg inn et dusjforheng som jeg la på gulvet under håndklene.

En venninne av meg la dusjforheng i sengen under lakenet og hun fødte i sengen. JM og mannen hennes bare rev av sengetøyet, slang i maskinen og la på nytt mens venninnen min tok en dusj.

Jeg fødte stående så vi kastet håndkleet og morkaken som lå i pose og så var det ingen tegn på fødsel hos oss heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...