Mamma_til_tre Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Min mann var å kjøpte vognen i dag, de bor en 30-40 min kjøretur unna oss. Hjulene var helt tomme for luft, men han forsikret seg om at det gikk an å pumpe luft, altså spurte om de var punktert. Neida det går fint sa hun, vognen har bare stått så lenge i ro. Med en gang vognen kom hjem til oss begynte jeg og pumpe, og siden har jeg pumpet, hehe. Mannen har også pumpet for harde livet, et hjul går an å fylle luft i, men ikke de tre andre. Hva gjør vi nå? Vi må jo selvsagt ringe og klage, men kan vi forvente at de betaler nye hjul? Hadde vi vist dette hadde vi jo aldri kjøpt vognen! Nye hjul er jo dyrt, da hadde vi heller lagt de pengene i en ny vogn.
Mamma_til_tre Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 12. februar 2009 Noen som foresten vet hva fire nye hjul koster?
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Hjula på den ene vogna vår kan ikke pumpes men må fylles på bensinstasjon eller med kompressor da... Står ikke noe med Bar på hjule eller? Pris på hjul varierer vel en del..
Mamma_til_tre Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2009 Vi har hatt en slik vogn som dette tidligere, og hjulene kan fylles med pumpe. Og vi har jo fylt det ene hjulet så lett som bare det, men de tre andre lar seg ikke fylle. Den dingsen som man skal fylle på bare forsvinner inn i hjulene, men selvom vi er to, hvor en holder dingsen ute og den andre pumper går det ikke.
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Så kjeddelig da.. Da veit ikke jeg assa.. Men kanskje du kan søke opp vogntypen og tilbehør så finner du kanskje pris på hjul der... Hadde sagt i fra til de jeg kjøpte den av tror jeg..
Mamma_til_tre Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2009 Nå kom jeg på hva dingsene heter, ventil, hehe. Det er de som bare forsvinner inn i tre av hjulene, de er løse. Mulig luften siger ut der med ventilene. Men hva ville dere gjort i en slik situasjon? Er det selger som børe betale for nye hjul her?
Mamma_til_tre Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2009 Det er en brio combi vogn. Ja jeg får vel ringe både selger og vognforhandler i morgen. Er livredd at vi må legge ut masse penger for nye hjul, har veldig stram ønomomi for tiden. Kan ikke akkuratt selge vognen videre heller i denne tilstanden.
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Jeg hadde nok nevnt det for selgeren men om de må betale for nye hjul det veit jeg ikke.
Mamma med to søte små Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Koster cirka 1000 kr for 4 nye hjul.
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Ja det er kjedelig. Det kan jo hende selger også visste om dette men ikke sa noe... Mye luringer ute å går:( tror man må opp i 1000 lappen for 4 hjel med luft til Teutonia da.. Uten å være for sikker... Kan hende Brio er billigere... jeg hadde aldri solgt noe som ikke var i orden.. Eller kunne ha solgt det så klart men hadde passa på å skrive det i annonsen.
Mamma_til_tre Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2009 Dritt! Da hadde jeg mye heller ville lagt den tusen lappen i en ny vogn. For dette blir jamen en dyr brukt vogn hvis jeg må legge ut 1000 kr for nye hjul!
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. februar 2009 #12 Skrevet 12. februar 2009 Ja det er sant.. Men ring selgeren i morra du... Var det en "dyr" brukt vogn eller?
Mamma_til_tre Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 12. februar 2009 Ja mulig selger ikke viste om dette, ikke vet jeg. Men er jo litt rart hvis hun ikke viste at ventilene var helt løse? Slike ting skal stå i annonsen, hadde det stått hadde vi aldri kjøpt den, i så fall ikke for den summen vi betalte. Jeg har forøvrig selv solgt flere vogner og jeg fyller alltid luft i hjulene om det trengst før jeg selger! Vasker vognen nøye gjør jeg også.
Mamma_til_tre Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 12. februar 2009 Nei den var ikke overpriset, da vil jeg heller si at den var 200 kr underpriset. Eller jeg vet ikke, det er en brio combi 06 modell som er brukt i to år til 1800 kr. De vareier veldig i pris på finn, men er flere andre som ligger på 1500-2000 kr, men også noen som ligger langt over. Er litt usikker på om det faktisk er en 06 modell da, finner to andre vogner på finn i samme farge som ligner veldig hvor selger sier det er 06 modell, men disse er likevel litt forskjellig fra den vi har kjøpt. Så alle tre kan ikke være 06 modeller.
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. februar 2009 #15 Skrevet 12. februar 2009 Ja samma her de vaske nøye og luft fylles.. Har akkurat solgt en Emmaljunga tvillingvogn sjøl.. Alt er tipp topp der... Kunne ikke falle meg inn å selge noe som ikke er i orden, med mindre det er redusert pris og står i annonsen.
Marsipan❤grisen Skrevet 12. februar 2009 #16 Skrevet 12. februar 2009 Uff, ja det er kjedelige greier. Jeg hadde ringt selger i morgen og sagt at du ikke får fyllt luft i dekkene. Går jo ann å høre med selger om du kan heve kjøpet, du har jo faktisk kjøpt en vare som er i dårligere stand enn du visste på forhånd. Og på toppen av det hele sa H*n at dekkene var i orden, Hmm, kjedelig. Ring å hør med h*n i morgen iallefal, hadde jeg gjort. 1000 kr for nye dekk er ikke akkurat lommerusk.
Trollmor m/ trolljente Skrevet 12. februar 2009 #17 Skrevet 12. februar 2009 du trenger da ikke kjøpe nye hjul:) kjøp nye slanger, hør med en sykkelforretning eller noe først for barnebutikkene er overpriset når det kommer til slike ting.
Mamma_til_tre Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #18 Skrevet 12. februar 2009 Ja samme her! Jeg vasker bort hver lille flekk som måtte være der før jeg selger! Hehe. Vognen vi har kjøpt er fin i utseende altså, fine farger, var jo derfor vi kjøpte den ;-) Men den var både flekkete, har ubrukbare hjul og en kalesje som ikke holder seg på plass.
Mamma_til_tre Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #19 Skrevet 12. februar 2009 Hjelper det med nye slanger når det er ventilene som ikke er i orden? Går det an å bare skifte nye ventiler kanskje?Jeg har ikke peiling på hjul. Uansett skal selger få vite om dette, utrolig kjedelig med en slik ekstrautgift og ekstrarbeid som man ikke viste om på forhånd!
Mamma_til_tre Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #20 Skrevet 12. februar 2009 Om selger ikke viste om dette er jo dette kjempe kjedelig for selger også! Har full forståelse for det altså! Men føler likevel at selger bør bidra her når jeg har kjøpt en vogn jeg trodde var helt uten feil.
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #21 Skrevet 12. februar 2009 Er det ikke 30 dagers klagerett ved bruktkjøp? Eller noe slikt. Det er det hvertfall om en kjøper brukt bilmotor...... Simo sine hjul koster 250kr stk. Kan tenke meg at Brio ligger i samme prisklasse. Vi kjøpte også ei brukt vogn hvor det viste seg at hjulene lakk luft. Kjedelig. Vi kjøpte nye slanger. Kanskje det går for dere også? (En brioforhandler må bare ikke si at det ikke finnes, for det gjør det!! Jeg har jobbet i butikk) Betalte 75kr pr slange tror jeg. Jeg ville klaget om jeg var deg. At det ikke går ann å fylle luft er noe helt annet enn at de lekker..... At hjulene ikke var fylt opp når dere kom for å se på vognen fremstår for meg som mystisk rart. Alle ønsker vell å gi et best mulig inntrykk av et produkt de skal selge? Kanskje det lønner seg å forhøre seg om rettigheter før du ringer for å klage? Om du feks har loven i handen (og gjerne noe å vise til) om det går så langt at du krever å få heve kjøpet. Om det er lov da.
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #22 Skrevet 12. februar 2009 Jeg kjøpte en brio combi 1 gang hvor ene hjulet var ødelagt. Betalte 150,- på en Brio butikk, da byttet dem slange og ventilen var ny også. Er jeg ganske sikker på hvertfall ) (syns å huske at jeg la merke til den nye, fine ventilen )
tvkrus Skrevet 13. februar 2009 #23 Skrevet 13. februar 2009 et spørsmål er det ventiler pinne inni (bilventil) kan være at det pinnen sitter litt fast og vil da ikke virke å steng ventilen kan kansje få den til å virke ved å ta et par dråper med crc 5-56 det er verktøy på boks finnes flere typer. vis du ikke har kan du prøv med mat olje.
Frøken Bollerund Skrevet 13. februar 2009 #24 Skrevet 13. februar 2009 Vi hadde problemer med å fylle dekkene mellom barn 1 og 2. Det viste seg da (vha en snill nabo) at siden vognen hadde stått en stund hadde ventilene tettet seg, og naboen fikk de opp vha ei nål. Men opplevde ikke at ventilene falt innover altså, bare at det var helt umulig å få i luft. Prøv det ellers får du klage til selger... Og det kan være lettere å dra på en bensinstasjon å fylle dekkene enn å stå med pumpe..
Pappas fultreffer :) Skrevet 13. februar 2009 #25 Skrevet 13. februar 2009 Er jo ikke sikkert at hele hjulet må byttes, men ringen inni. De er ikke så dyre. Så da hadde jeg forlangt noen 100 lapper igjen fra selger for å gå å kjøpe det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå