Gå til innhold

*Kremt* Hvordan vasker dere badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fliser på badet og har egentlig aldri vasket det ordentlig før. Hvordan vasker dere vegger og gulv, og hvor ofte gjør dere det? Hva vaskemiddel og klut(?) bruker dere?

Skrevet

Hei:) Jeg bruker jif skurekrem m sitron på vasken og toalettet. Jif wc vask nede i toalettet. Jif vindusspray på speilen. Åssen klut jeg bruker varierer litt. Har egen microfiber klut til flisene (ikke at de blir tatt en gang i uken) :)

Skrevet

Hva slags vaskemiddel bruker du på flisene da? Og hvordan får du det ordentlig rent mellom fugene på gulvet?

Skrevet

Dampvasker. Det tar fliser, fuger, toalett, alt.

Skrevet

Har du seriøst aldri vasket badet ordentlig? Da er det på tide:-)

Vasker dusjen, vasken, hyllene osv. med Jif Shower Power, bruker skrubb og tannbørste (for å komme til alle steder) på dusjen, og skrubb og klut på resten.

gulvet vasker jeg med varmt vann med litt Ajaz og våtmopp. Noen ganger bruker jeg klor i vannet også for å få det ordentlig rent.

Toalettet vasker jeg med jif shower power (bruker tørkerull), og bruker Jif Wc rens eller klorin oppi, alt etter hvor dirty det er.

Skrevet

Jif skurekrem riper og skal ikke brukes på flater som vask og do.

Skrevet

Skurekrem (en gul en..jif muligens?) og svamp.

Og klor på do og badekar.

Skrevet

Dunno, mamma gjør det... hos meg. %)

Om jeg finner det for godt gjør jeg det med våtservietter. Jezz.

Og nei, jeg tuller ikke.

Skrevet

Jif skurekrem riper ikke. Funker som gull!

Skrevet

Joda det gjør den.

Det er slipemiddel i den som lager små små riper. Du ser det ikke, men det sliter veldig på sikt.

Det er derfor det står "til ripefrie overflater" eller noe sånn på den.

Skrevet

Pass på at du ikke blander klorin med ting som inneholder salmiakk/ammoniakk, da dannes det farlig klorgass.

Ellers bruker jeg microfiberklut og jif-spray eller klorin på do, håndvask og speil. Har selvfølgelig en egen klut til doen ;). Før det har tørket etter at jeg har vasket med klut på håndvasken og speilet, tørker jeg over flatene med papir (som ikke loer, feks torky) eller frotté(håndkle), det gir et blankt og skinnende resultat :) I dusjen bruker jeg cillit bang og/eller jif-spray, det kommer litt ann på hvor skittent det er. Microfibermopp og ajax på gulvet, går over med klut i hjørner/rundt doen osv.

Skrevet

Er det ikke litt ekkelt å ha klut til doen?

Bruker bare dopapir jeg..

Skrevet

ang dusjkabinett...

jeg leier og det kommer fort slikt rødt belegg inni sprekker jeg ikke kommer til...

hvordan får jeg det bort?

Skrevet

Hehe, jeg vasker med spray og papir fra doringen og ned ;) Men ikke med dopapir, for det loer. Kan også legge til at jeg alltiv har klorin i do og på porselenet når jeg vasker. Ellers har jeg "husmoreksem" og bruker alltid engangshansker, og så lenge kluten kokvaskes etterpå har jeg ingen problemer med å bruke klut til do-vasken. Ikke oppi da, selvfølgelig ;)

Skrevet

Hvorfor bruker dere klorin på alt mulig da? Blir det ikke rent med vanlig vaskemiddel?

Må legge til at jeg vasker doen og servanten ca. en gang i uken da, men det er gulv, vegger og dusjen(har bare forheng) som aldri blir skikkelig vasket.

HI

Skrevet

Jeg bruker klor frod jeg er lat. det blir raskt veldig hvitt og pent;)

Skrevet

cillit bang er suuuper på badet, i dusjen der det kan bli rosa i fugene. la den virke i et minutt, skur litt med en skuresvamp elle rhva det heter, skyll over med dysjen, og vips helt fint som nytt.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal det være ekkelt å bruke klut på toalettet?

Blir iallefall renere enn å fure m toalettpapir!

Er ikke som om jeg vasker meg i ansiktet m den kluten etterpå!

Den går selvfølgelig rett i maskinen på kokevask.

Nedi selve toalettet bruker jeg da wc børste.

Selvom det er noe ekle greier, men må jo :)

Og til deg over her som skriver at Jif skurekrem riper;

Det står det ingenting om på Jifen min hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...