___ Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Jeg har ht en større oppryddning i et uthus. I et skap fant jeg både dynamitt ig fenghetter. Det er noen kilo. Noen som vet hvor jeg kan kvitte meg med det? Sansynligvis hat det ligget der i mint 50 år, men jeg har ikke lyst til å ha det der. Er det noe fare for at gammel dynamitt går i lufta hvis man håndterer den uforsiktig eller noe? Kan jeg bare levere det som spessialavfall på fyllplassen?
cherry coke Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Jeg ville ikke tatt sjangsen på å håndtere det selv. Man vet aldri...selv om sjangsen nok er lik promille=) Men er det ikke noen du kan ringe om vet? Feks politiet? Kommune? Hehehe..har ikke peiling jeg altså.
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 OI!!! IKKE RØR!!! KOntakt politiet, de kan trolig hjelpe, eventuelt hendvende deg til noen som kan hjelpe. Er det dynamitt så kan det være gammelt og svært ustabilt pga nitroglysering som kan eksplodere for den minste ting.
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Er det nitroglyserin der så kan dette være potensielt farligere enn mange bomber, hold alt og alle LANGT unna uthuset!!!! Sperr av området.
Gjest nyttårsløftet Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Spurte mannen, han er klar på at du bør ringe politiet eller forsvaret. Jo eldre, jo mer ustabilt, så ikke rør!
___ Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2009 Akkurat nå ligger det i en kasse på stabburstrappa. Det vr mørkt der inne så jeg så ikke hva det var før vi kom ut. Det er grøftedynamitt, men den har ikke svettet noe vesentlig. Regner med at politiet kan rdne det i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå