hope<3<3 Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Flere her inne som har tatt keisersnitt går jeg ut i fra? Da er det vel i grunnen bare å vente til en er ferdig å blø før man har sex igjen. Det er vel ingen andre ting å ta hensyn til da?
Mjølkekua Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Nei, det har jeg aldri hørt noe om. Jeg hadde sex ca 8 uker etter KS da blødningen hadde gitt seg helt :-) Kjøra på sier nå jeg hvis du har lyst og føler deg fin!
Nagilimia Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Hadde sex med engang blødninga var ferdig vi
Qvinde Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Du må bare lytte til kroppen for å se hva du klarer:-) Især hvis du hadde hastesnitt, slik jeg hadde, kan det bli smertefullt i magen hvis det blir for voldsomt, så greit å gå litt forsiktig ut. For øvrig så hadde vi sex to uker etter snittet, som gikk helt fint, men jeg merker at jeg er utrolig mye trangere. Jeg hadde full åpning (også skjedeåpning) før snittet så når det trakk seg sammen ble det litt trangere enn før:-p Faktisk såpass at det føles ganske vondt...
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Jeg hadde sex 4 uker etter snittet, da var jeg ferdig å blø. Trodde det skulle gå smertefritt siden jeg ikke hadde født vaginalt, men dengang ei.. Har blitt myyyye trangere enn det jeg var før så det gjorde skikkelig vondt i begynnelsen av akten. Derfor har jeg vegret meg for ha sex, stakkars mannen min... Men vær forsiktig så ikke du/han blir litt for voldsom mot magen, for det gjør kansje ikke vondt akkurat da, men du kan kjenne det noe timer etterpå..
Gjøkeredet③ Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Jeg fikk beskjed om ingen sex på 6 uker pga fare for infeksjon.. Men nå hadde jeg blødninger i 6 uker så det var jo ikke noe stress sånn sett.. Syntes det er så rart at de forskjellige legene og sykehusene ikke kan ha samme policy..
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Det er nok samme policy i hele Norge. Renselsen varer ca 6 uker og skal man ha sex før det så anbefales bruk av kondom slik at det ikke blir infeksjon i slimhinnene i livmoren.
AO3 Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Jeg fikk høre at det var helt opp til meg selv når jeg ønsket å ha sex etter ks, men vi måtte bruke kondom, selvsagt. Vi hadde sex 4 uker etter ks - litt merkelig, men deilig. Men man (særlig mannen) må være forsiktig, da - såret har ikke helt grodd etter så kort tid, så det er ikke snakk om å slenge seg i lysekronene og sånt.
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har også hørt at det er helt greit så lenge man passer på god hygiene(hvis man har sex innen det har gått 6 uker) Tenkte jeg kunne dele et lite tips til dere som har hatt keisersnitt også. Hvis det ikke er for lenge siden selvfølgelig. Legen min ga meg dette rådet, og det er å smøre såret med hydrokortison(fåes uten resept på apoteket) 2 ganger om dagen i 2 uker. så et opphold på 1 uke for så å smøre igjen i 2 nye uker. Dette for at såret skal bli penere og mindre. Dette blir visst mye brukt på de med ansikt skader også for at sårene skal trekke seg penere sammen.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå