Leen Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Jeg vurderer å slutte på minipillen. (Pga mye blødninger) Spiral vil jeg ikke bruke. Jeg vurderer derfor en sånn BabyComp, som måler sikre perioder. De sier at denne skal være 99,3 prosent sikker. Men fy flate for en pris. 6600,-. Er det noen av dere som bruker en sånn? Fornøyd/ikke fornøyd? Noen som vet om en billiger utgave?
Glad tobarnsmamma Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Jeg bruker lady comp, og er superfornøgd. Brukte den før jeg ble gravid - utrolig greit å vite eggløsningsdagene når en vil planlegge barn! :-) Den har fungert veldig bra for meg - brukte den noen år før jeg ville ha barn, og den fungerte som prevansjon!!!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Jeg har brukt ladycomp og likte den veldig godt. Grunnen til at jeg ikke har begynt på igjen nå etter fødselen (satte inn spiral 3 mnd. etter fødselen, ikke vondt, men har en del utflod) er at man helst skal sove 5 timer eller mer sammenhengende, og få tatt temp før man står opp - litt upraktisk så lenge man nattammer i alle fall. Dessuten kan temperaturen i kroppen være litt annerledes mens man ammer pga. hormonnivået, så den er ikke like sikker da som til vanlig. Har hørt om en som heter pearly som er en enkel versjon som er billigere. Sjekk ut buenaventura eller noe sånt, de har priser og beskrivelser på nettsidene.
Leen Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2009 Så egentlig så funker ikke denne som sikker prevansjon når man ammer?
hannes Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Jeg har ikke prøvd BabyComp, men det har venninna mi. Nå har hun ett barn mer enn planlagt...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Hopper av i svingen her... Men det er en midlertidig løsning til vi begynner med nummer to! Er ikke lenge til, så ville ikke begynne med noen prevensjon. Skulle det bli før, så får det bli før.. Men har berget så langt, og nå er det bare et par mnd til vi kan drite i det, hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå