Gå til innhold

Tips mot halsbrann??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gode tips som hjelper mot halsbrann??

Har prøvd titralach?(mulig feil skrivd..),men syntes ikke det hjelper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke la det gå for lenge mellom måltidene - jeg får syk halsbrann rett før jeg begynner å bli sulten igjen...

Ellers finnes jo både Gaviscon og Link på apoteket - personlig likte jeg Link bedre enn Gaviscon (som bare har kommet rett i retur enten det er i tablett- eller flytende form).

Love hearts fra godishylla i butikken er ok, samme gjelder også melkeprodukter (jeg er ikek så glad i melk, men jordbærmilkshake på mc'en funker som ei kule - ikke at man kan gå der hver dag, hehe).

Skrevet

Her i huset går det store mengder melk for tiden, det er det eneste som tar knekken på halsbrannen min. Har prøvd flere kjerringråd og apotekprodukter, men melk er i vertfall det beste for meg.

Lykke til :)

Skrevet

melk, liker ikke ren melk så jeg drikker et glass sjokomelk før jeg legger meg. Funker som ei kule :)

Skrevet

Gaviscon, melk, mandler, lovehearts, vaniljesaus og youghurt ol produkter;).. Har også hørt om gulrot, men har ikke prøvd det selv..

Apoteket har også link, men denne smører ikke halsen og magen som gaviskonen gjør.. kun surhetsregulerende, men gaviskonen funker ikke så lenge av gangen:(

Jeg får veldig halsbrann av "rød mat", som mat laget av tomater ol. Holder meg også langt unna sjokolade..

Spis lengst mulig før sengetid og ha masse puter i senga(til å bygge opp høyde)

Hilsen en som ikke husker sist hun sov liggende;)

Skrevet

Jeg hadde fast rutine på et glass melk og Gaviscon tablett før jeg la meg, men så begynte det å ikke virke, og jeg klagde til legen. Han anbefalte meg flytende Gaviscon istedet, og det hjalp meg bedre. Men det hjelper også å ikke spise for sent, og ikke veldig krydret mat. Husker ikke hva en bør holde seg unna, men jeg googlet halsbrann, og fant noen tips. Ellers så ligger jeg med 2 puter når det er ille.

Skrevet

sliter selv med dette daglig, og her går det i pepsiduo!:) var en natt vi ikke hadde mer igjen (tidenes MEGAKRISE) og da var det et glass sjokomelk som gjorde susen (liker ikke vanlig melk..):) hehe!

Skrevet

Takk for svar:)Det er ikke bare ved leggetid jeg har det..,det er der HELE dagen!!Mest lyst til å spy..sorry.

Skrevet

hos meg kan det komme 0700 eller 1200 eller 2000 eller 0400. Same shit! Men det jeg bruker funker for meg i alle fall!:)

Ellers spiser jeg mye ost (ga å få i melkeprodukter som hjelper) samt mye syltetøy!:) Det er rett og slett fordi det meste annet av mat gir meg halsbrann...:S gud som jeg gleder meg til alt jeg skal spise igjen!!:)

Skrevet

første svangerskap knasket jeg gaviscon og link, det hjalp jo litt, men ikke så mye... og drakk melk, men det tror jeg bare hjelper på kort sikt, på litt lengre sikt kan melk og melkeprodukter faktisk gjøre det værre

nå for en uke siden fikk jeg et tips som faktisk hjelper!

hurra :)

RÅ GULLERØTTER! :)

gulrot er syrenøytraliserende og vanndrivende, visstnok,

mao fin mat for gravide

Skrevet

jeg får halsbrann av

sjokolade!

appelsinjuice

potetgull og sånt

og andre matvarer selvfølgelig, men dette er de tre største synderne for meg.

Skrevet

Har sagt det før, og sier det gjerne igjen....; Spis rå gulrøtter! Tro det eller ei! Det funker faktisk!

Skrevet

gulerøtter

novaluzid

kulturmelk og

samarin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...