Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Ammer morgen og kveld, og lillegutt vil ikke gi slipp på denne vanen. Plager ikke meg heller, så vi fortsetter en stund til. Men jeg kjenner ingen andre som som ammer så stort barn, og de fleste reagerer negativt når de hører at jeg fortsatt ammer. De spør hvorfor jeg gjør det, når det 'ikke er nødvendig'. Og jeg har jo ikke noe vanntett svar på hvorfor jeg fortsetter, så jeg har sluttet å si det til folk i stedet. Gidder ikke forklare at gutten eeelsker å få pupp over alt i hele verden og jeg vil ikke nekte han det helt enda, syns det er litt privat også. Flere som ammer enda?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Jeg har sluttet akuratt nå og han er 18 mnd. Ammet mitt første barn omtrent like lenge. Syns det er flott at du fortsatt ammer og du skal ikke være flau over det.
Krøllefrøken Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Sønnen min er straks 18 mnd, og jeg ammer enda. han er som din, han elsker det!! han får hver morgen, da får han ligge i sengen vår og kose seg. Så får han både en og to ganger på ettermiddagen/før han legger seg. Jeg synes også det er litt "flaut", siden han er så stor. og jeg synes også det begynner å bli plagsomt... synes ikke det er noe koselig lenger, + at jeg synes det er ubehagelig. I tillegg prøver vi på nr 2 nå, og vil gjerne ha en liten ammepause i mellom. Så jeg har planer om å slutte med ammingen, men aner ikke hvordan det skal gå... Han blir jo illsint om han ikke får! Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Skjønner følelsene dine. Og jeg synes ikke du skal være flau over det, men skjønner også at det er vanskelig å la være. Jeg har begynt å kjent på disse følelsene allerede og min er bare akkurat 1 år nå. Det plager meg at det plager meg for vi synes jo det er kos begge to, men alle kommenterer det når de oppdager at jeg fortsatt ammer. Oii, ammer du enda, hvorfor det? Men jeg prøver å passe på at det ikke vises at jeg blir brydd, og sier "stolt" vi synes det er kos vi, også er lillegutt avhengig av det enda. og da sier de ikke noe mer. heldigvis. men det blir en pinlig stillhet etterpå før vi begynner å prate om noe annet. Tips har jeg ikke, annet enn å prøve å utsette puppen til han tilslutt ikke vil ha mere. det er iallefall det vi gjorde når vi nattavente han. og funket bra for oss. Prøv å kos dere med ammingen hvis dere begge liker det. Det er jo så KOOOS!
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har en datter på 19 mnd som jeg fortsatt ammer. Hun får pupp på morgenen, om hun vil ha. Ikke hver morgen hun vil ha, men hun får tilbudet hver dag. Det plager ikke meg at jeg fortsatt ammer henne. Synes det er kos, jeg. Og det synes dattera mi også. Det er vel kun mora mi som har reagert på at jeg fortsatt ammer henne. Alle andre er positive til det og synes det er flott. Nå anbefales det jo å amme barn til de er 2 år, om en har muligheten til det. Dattera mi går første året i barehagen og hun har vært lite syk siden hun begynte der i høst. Vet ikke om det har noe med amminga å gjøre, men jeg vil tro at det har en viss innvirkning. Det er heller ingen problemer å la henne sove borte hos besteforeldrene. Da godtar hun sitasjonen og at puppen ikke er tilgjengelig. Folk får si hva de vil om amming av så store barn. Det er jo ingen som tar skade av det...
*Rutletutt* Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Jenta mi er 18 1/2 mnd og jeg ammer fire ganger daglig enda...har til og med ammefri fra jobb - og jeg er ikke flau over det, og hvis det plager noen, så holder de klokelig kjeft, he he. Jenta mi har slitt med veksten, så jeg har fått beskjed om at det er kjempebra at jeg ammer enda, da mm har masse kalorier i seg. Hun får jo også masse ekstra kos med ammingen, og jeg føler det er viktig for oss begge to i en ellers hektisk hverdag. Mm er jo også bar for immunforsvaret, får jeg høre - og jenta mi har i allefall ikke vært mye syk siden hun begynte i bhg i høst... Jeg håper å fortsette ammingen til hun er 2 år - etter det syns jeg det vil være på tide for oss å kutte ut/trappe ned.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Jeg ammer jenta mi på nesten 21mnd morgen og kveld. Vi sluttet med nattamming i januar men har tenkt å fortsette med morgen og kveldskos en stund til. Ihvertfall frem til sommeren så får vi se etter det.
Lisa81 blittmamma! Skrevet 14. februar 2009 #8 Skrevet 14. februar 2009 Jenta mi er 19 mnd og har nå vært uten pupp en uke..sluttet mest fordi hun var begynte å dra av meg klærne i offentlighet,hehe..
ifie Skrevet 14. februar 2009 #9 Skrevet 14. februar 2009 Gutten vår på 20 mnd får fortsatt pupp om morgenen når han ligger og koser seg i sengen vår, om han vil ha. Jeg har sluttet å tilby han, og han har nesten sluttet å spørre. Det har skjedd bare iløpet av de siste 2-4 ukene. Han får om han ber om det, da. Nå er jeg gravid igjen, men vil ikke tvinge han til å slutte 100% før jeg er over 12 uker og vet at spiren fortsatt lever Vi sluttet med kveldspuppen for et par mnd siden.
beggeto Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 Jenta mi er bare 14 mnd og jeg ammer bare 1-2 g om dagen, så jeg er kanskje ikke helt i posisjon til å svare, men gjør det likevel. Viss man trives med å amme så er det jo bare fordeler med å amme, bra for immunforsvaret og kos for mor og barn. Jeg ser ingen grunner til å slutte å amme enda, så derfor fortsetter jeg, og jeg er stolt av det. Hvorfor være flau over å gjøre noe bra for barnet sitt? Skjønner det ikke jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå