Gå til innhold

Stellebord til snart 3-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stellebordet har stått på badet lenge nå, det brukes fortsatt når vesla har bæsjebleier, er så praktisk høyde. Men nå er hun blitt såpass stor at jeg tenkte det var på tide å la henne føle seg stor også. Kveldsstellet har inntil nylig foregått sittende på stellebordet, med tannpuss, bleieskift, påkledning av pysj. Det tar vi nå på gulvet, og tannpuss og vask tar vi på krakken foran vasken. Har ikke sluttet med bleie, men sitter litt på potta og det kommer en skvett hver gang.

Jeg lurer på når dere andre sluttet/kommer til å slutte helt med bruk av stellebord, blir veldig glad for tilbakemeldinger på det, og også hvordan deres snart 3-åring gjør tegn til å bli større og mer egenrådig. Har prøvd å ymte om at hun kan bæsje på do, men hun foretrekker kroken sin på kjøkkenet, i bleia. Noen tips til hvordan jeg kan snu trenden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sluttet m stellebord naar mini var 1 aar. Var saa redd han skulle falle ned da han aldri laa i ro saa da ble alt stell tatt paa gulvet. Han er naa to aar og pussing av tennene staar han foran vasken paa en krakk. Vi har i alle fall ikke savnet stellebordet..

Ang bleie slutt har jeg ikke noe tips da vi ikke er kommet saa langt.

Skrevet

Hei!¨

Vi har skuffer i vårt stellebord, så alle klærne hennes ligger oppi der. Kommer til å beholde stellebordet til nestemann, og da er snuppa vår ca.3 år. Flytter da klærne hennes inn på rommet hennes.

Vi bruker stellebordet til bytting, men det er ikke alltid at hun vil ligge der. Oftest vil hun stå på krakk foran vasken å leke med vannet mens jeg bytter på henne stående.

Bleier holder vi fortsatt på med, men har kjøpt potte og doring som hun er totalt uinteressert i.

Skrevet

Vi har ikke "stellebord" på den måten dere snakker om, vi har bare en treplate over varkemaskinen, ved siden av vasken, og der har vi skiftet bleier helt siden jenta ble født. I begynnelsen lå hun, men fra ca åtte mnd var det mye kjekkere å stå. Litt slitsomt i begynnelsen, men nå er det veldig greit. Huns står og leker med noe mens vi skifter.

Vi har også kjøpt både potte og doring, men hun må bestikkes kraftig for å sitte der. Er ikke alltid det kommer noe heller. Skjønner ikke hvordan andre foreldre klarer å bare "sette" barna på do hver 1-2 timer ved avvenning! Her i huset er det ikke bare-bare.

Men hun slutter vel en gang... Synes ihvertfall det er ekkelt med bæsj i bleien. Vurderer om jeg bare skal si til henne: Vet du hva, nå er du blitt så stor at det faktisk ikke finnes store nok bleier i butikken. Så nå MÅ du faktisk begynne å tisse og bæsje i do eller på potte. Det er jo ikke tull heller, egentlig. Det er heller sjelden de har den største str i min nærbutikk.

Skrevet

eg har brukt vaskemaskinen siden hu var 8mnd. har en stellematte jeg ligger oppå. vet iallefall det at til neste unge skal jeg ikke bruke penger på et stellebord. synest det er helt supert å buke vaskemaskinen- passelig høyde og tar ikke mer plass enn den må:)

Skrevet

Vi sluttet med stellebord da snuppa var 1 år. Nå sitter hun på en krakk på badet eller i fanget. Ingen problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...