Gå til innhold

Fikk dere klyster under fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk klyster under fødselen med førstemann som ble født for 4 år siden, men ikke med nr 2 som kom i mars ifjor.

Er det slutt på å få klyster under fødselen nå eller?

Tenkte jeg skulle be om å få det neste gang, da jeg ikke syntes det var så veldig koselig da det kom en saftig kladatt ut midt under pressriene ;p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ba om det, og fikk det da...Men ble ikke tilbudt det, og hadde nok ikke fått d hvis jeg ikke hadde spurt etter d. Men fikk d ikke før ved 7 cm åpning, litt seint kan man trygt si, og DET anbefales IKKE, hehe;) Måtte fly mellom doen og prekestolen m de sykeste riene, ikke godt..

Skrevet

Jeg ville føder i vann og da måtte jeg og jeg fikk tilbud om det... men hadde nok uansett bedt om det :) bedre det en alternativet :P

Skrevet

Kom inn på sykehuset med 6 cm åpning og fikk klyster med en gang. Spørte ikke om det (hadde tenkt på at jeg SKULLE ha på forhånd,men tenkte ikke på det selv da jeg kom inn).

Trodde det var veldig vanlig at man fikk jeg...Syns iallefall det var greit at jordmoren bare satt det på meg med en gang. En mindre ting å tenke på..:-)

Dette var på KK i bergen.

Skrevet

jeg fikk tilbud om det, og fikk det ganske tidlig.. var veldig glad for at jeg ikke fikk det senere, da riene tok seg opp! gikk så fort på slutten

Skrevet

Fikk ikke klyster, men det var fordi jeg kom til sykehuset med pressrier i gang. Jeg nekta å legge meg i senga - forlangte å få klyster, men blr bryskt fortalt at jeg nok ville foretrekke å føde i senga framfor i toalettet. Selv om det vel ikke hadde gjort noe er jeg glad for at det ikke kom ut noe der bak under fødselen;)

Skrevet

Jeg spurte om å få det.. hadde angst for at noe skulle komme ut bak der under fødselen.. det er nok av annen gugge som finner veien ut når det står i som værst.

Skrevet

Jeg fikk det ja. Husker ikke om jeg spurte selv eller ble tilbudt. Men så kom jeg også inn på sykehuset etter vannavgang og rett før riene satte inn for fullt (hodet hadde visst ikke festa seg). Sikkert bedre å få slikt da. Fikk hvertfall rier rett etterpå!

Skrevet

jeg ville ha klyster, men når jordmor sjekka åpningen var det 7 cm så da var det for seint:) men syns egentli ikke det var noe flaut når jeg låg å pressa, hadde nok med meg selv!

Skrevet

jeg ble satt i gang.. og jeg ble ikke tilbudt klyster... syns i ettertid at dette var litt rart... for jeg husker at hun tørka bak der når jeg hadde pressrier..

En annen JM kommenterte et eller annet om klyster husker jeg og min JM

spurte meg om jeg hadde satt klyster hjemme...?? Aner ikke hva dem mente eller hvorfor det ble snakket om...

Men tror kansje at jeg ikke fikk tid til klyster da jeg fikk rier med en gang dryppet ble satt.. og gutten var ute 2 timer etterpå.

Skrevet

Da jeg kom inn på føden og ble undersøkt sa jordmor bare; "Da kan du legge deg på benken så kommer jeg med klysteret." Det var ikke noe spm...:P

Egentlig greit da, for jeg var så opptatt av at jeg ENDELIG skulle føde at jeg sannsynligvis hadde glemt å spørre om det uansett...:P

Men synes det er litt rart at dere ikke har blitt tilbudt det...

Skrevet

Rakk det ikke første gang, men fikk tilbud om det andre gangen.

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde fått det... Jeg hadde fått forstoppelse etter 2 døgn med strikt sengeleie. Grusomt! :(

Skrevet

Nei, fikk ikke det.. Riene mine var med 1,5-2 min mellomrom fra start til slutt, så man kan si jeg ikke rakk det. Når jeg endelig var i fødsel ( 4 cm åpning og utover) gjorde det så vondt at jeg tror jeg uansett ikke ville rukket å fly på dass mellom riene.. Og det endte jo seff med bæsjing under pressriene. Flaut ja!! Men sånn er det.

Skrevet

Jeg tror ikke jordmødrene tenker over hvis man er "uheldig" under fødselen heller.. Jeg jobbet på fødeavdeling en stund, og det var liksom ikke et tema engang. De tørket det bare bort og gjorde ikke noe større nummer ut av det:)

Skrevet

Det var det første jeg fikk når jeg ankom sykehuset. Kunne visst hjelpe å få fart på riene som hadde dabbet litt av :)

Hvis jeg hadde fått det på slutten når riene var som verst så tror jeg at jeg hadde bare bæsja på meg :s For da klarte jeg så vidt å gå!

Skrevet

Jeg fikk spørsmål om jeg ville ha det med en gang jeg blei innlagt.. men siden jeg hadde diare sammen med riene så takka jeg pent nei! :P

Skrevet

Det var det som stod i hodet på meg før fødselen, men når det endelig var i gang var det det siste jeg tenkte på. Og ingen som tilbød det heller på Riksen. Men så endte det i KS og alt var såre vel allikevel så da så. Jeg mistet all bluferdighet under fødselen så det spørs om det hadde spilt noen rolle. Neste gang skal jeg skrive det i pannen, i tilfelle rottefelle.

Skrevet

Jeg fikk ikke... Spurte etter, men siden riene haglet så rakk vi det ikke, og etterpå var det glemt. Skal stå litt hardere på neste gang, selv om det absolutt ikke fikk noen traumatiske følger, de tørke svært så diskret under pressingen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...