Mamma+2 Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Jeg sliter med noe "dum gjeld" som jeg betaler på...har ikke kausjonist på det...hadde jeg fått til det så kunne jeg hatt mulighet for å kjøpe egen bolig,...ingen problemer å betale denne gjelda...men når man ikke kjenner noen velstående personer som vil skrive under da....sukk...........
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Ein trenger da ikkje vera rik for å stille som kausjonist........! Det kausjonisten gjer er å stille seg sjav som sikkerhet, hvis du ikkje betaler på lånet ditt så får kausjonisten beskjed om det og endar da opp med gjelda di......du blir svartelista så du får ikkje lån nokon plass før gjelda er betalt ned, da av din kausjonist. Det er ein risiko å stille som kausjonist for ein veit jo aldri om vedkommende ein er kausjonist for betalar da............
Mamma+2 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2009 Det er snakk om ca 150 000.- men har ingen i min vennekrets-familie som jeg kan spørre
miapia Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Kan jo hende det dukker opp noen i fremtiden, men det er vel sånn det er å ta opp "dumme" lån. 150 000 er jo ikke uoverkommelig over noen år...
Gjest mphs Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Du har da ikke tenkt å ta opp enda mere lån når du allerede sliter med det du har. Og heller ikke har egenandel til å kjøpe noe.
M@mm@ til mine barn Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Om det er inkassogjeld det er snakk om så kan du jo si til den som du spør vil kausjonere for deg at når lånet er tatt opp så betaler du inn alt på gjelden og så er den borte. Da vil du kunne få lån til hus om du har en sikker jobb. Det er de som låner ut uten sikkerhet/kausjonist.
Mamma+2 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. februar 2009 Jeg sliter ikke med å betale det som er nå.....men jeg betaler unødvendig mye i renter på å ikke ha de samlet....jeg er desverre uføretrygdet, så kan ikke " jobbe ekstra" for å tjene mer....
Gjest mphs Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Om du ikke sliter betaler du fortere ned på lånet da vet du slik at du blir kvitt det. Og sparer litt til egenandel.
Reveenka Skrevet 12. februar 2009 #11 Skrevet 12. februar 2009 Skal du ha kausjonist, må du spørre nær familie, ikke venner! Syns det er ganske freidig å spørre venner om slikt; det å stille som kausjonist betyr at man må være innstilt på å faktisk betale lånet man kausjonerer for... I realiteten spør du derfor om de vil betale lånet ditt hvis du ikke greier(eller gidder, det fins slike folk også...)selv. Spør foreldre, eller søsken i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå