Søskenhåp adopterer Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Jeg må liksom ha et par kopper hver dag og har aldri fått beskjed om å kutte kaffen, jeg drakk også et par kopper om dagen da jeg gikk gravid med sønnen min. Men, noen sier at de har fått beskjed om å kutte kaffen, andre sier det er ok med et par kopper.... Noen som vet noe mere? Går vel da over til koffeinfri men det er i det hele tatt ikke det samme. Og te er vel "like ille" som kaffe.
ES76 Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Jeg hadde hørt at kaffe ikke var bra (drakk 3-4 kopper hver dag) - så på dette forsøket sluttet jeg helt, og hadde "et napp" som desverre slapp taket raskt. Men skal forholde meg "kaffefri" på neste frys-forsøk i mars også Har trua på det med å kutte kaffen;) Drikker heller grønn te!
Søskenhåp adopterer Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2009 Har allerede en "grønn te" mann som kutta kaffen pga. det er dårlig for lillegutta hans som er vårt problem ;-) Men en på jobben hans sa at det også er koffein/tein i grønn te, og da at det "safe" var urtete. Jeg vet ikke om dette stemmer?
ES76 Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Oj, det trodde jeg faktisk ikke. Men er ganske så sikker på at den jeg drikker ikke har koffein - det er jasminte. Det må jeg jammen sjekke opp;)
Fire? Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Koffein gir økt abortrisiko de første 12 ukene. Mattilsynet har noen kostråd for gravide hvor de gir en anbefalt max dose. Så litt er lov - men ikke for mye
MK73 Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Kaffe har en viss mengde koffein (husker ikke hvor mye, dette kan vi finne på nettet) - svart te har en god del mindre, halvparten eller en fjerdedel eller noe sånt - grønn te har også koffein, men enda mindre enn svart te. Vil man være koffeinfri så finnes det kaffe og svart te uten koffein, og så kan man drikke endel frukt-te som også er koffeinfri. Men som de sier her oppe så er litt OK, men kanskje ikke bøttevis (i følge forskning og enkelte anbefalinger i alle fall)...
lillebie på`n igjen Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Grønn te skal ikke gravide drikke fikk jeg tips av den gravide venninna mi om, som leste det på nettet og spurte jordmor som sa det samme... se link: http://dinside.no/351869/unngaa-gronn-te-som-gravid
Søskenhåp adopterer Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2009 Ja da kommer jeg til å kutte all kaffen fra og med neste uke da det forhåpentligvis blir innsett. Får kjøpe inn litt fruktte fra helsekosten og håpe på ikke alt for store kaffe-abstinenser :-) Takk for oppklarende tilbakemeldinger!
Nøtt Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Jeg holdt meg helt unna kaffen de to første forsøkene mine. Ble ikke gravid. På det tredje så drakk jeg én kopp daglig i rugetida, ble gravid, og har fortsatt med det hele svangerskapet. Unntatt fra uke 8-16, da klarte jeg ikke verken smaken eller lukten. ;-)
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 Jeg fikk bare lyst til å advare deg litt. Kutt kaffen gradvis så slipper du så mye vondt i hodet. Jeg var veeeldig avhengig av kaffe og det første jeg gjorde var å gå fra vanlig kaffe til pulver. Følte den var svakere. Etter et par dager begynte jeg å fjerne en og en kopp til jeg var nede på ca 1/2 kopp om dagen - da kuttet jeg helt. På denne måten unngikk jeg abstinensene nesten helt. Lykke til
tingeling123 Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 helt enig! jeg kutta også veldig brått de to første gangene og hadde veldig mye vondt i hodet. nescafè har en koffeinfri pulverkaffe som smaker ok, den hjelper litt på det psykiske kaffe-suget. men om de kanskje har en bedre koffeinfri variant på kaffebrenneriet e.l, det skal jeg sjekke opp til uka! men den første koppen om morningen, får ingen ta fra meg:)
b77h Skrevet 13. februar 2009 #12 Skrevet 13. februar 2009 et lite ps til dere som drikker koffeinfri kaffe og te; det gjorde jeg også og trodde det var helt fint. Men ble advart av en som virkelig har peiling på alt med kost og lignende; han fortalte at i prosessen med å fjerne koffeinet fra kaffe og te, blir det brukt noen skikkelig skumle giftstoffer. så han advarte på det sterkeste å drikke koffeinfri; det kan inneholde skadelige giftstoffer og er ikke naturlig. Da er det kanskje bedre å redusere inntaket av naturlig kaffe, og vite hva man får i seg. En kaffe til dagen går sikkert bra (men har man opplevd mange aborter ville jeg nok ikke tatt sjansen).
Søskenhåp adopterer Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 14. februar 2009 Jeg heller nok da mere mot te - den koffeinfrie kaffen får jeg også veldig sur mage av. Og at det var giftstoffer i den var nytt for meg - dette har i det hele tatt vært en informativ tråd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå