hope<3<3 Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Noen gode råd?Fikk en krem av jordmor, tror det var noe Avent greier. Det lindrer litt, men det ser ut til å ta laaangt tid..noen som har brukt noe som er litt mer effektivt?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Lufttørke etter amming:) Og sørge for at babyen har godt grep når h*n suger:)
frk-fryd Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 purelan på apoteket til det er litt bedre. så bare lufttørking med morsmelk på brystvorten. Blir ømt noen dager så går det over. Men det forutsetter at babyens sugetak er riktig, ellers så blir du øm uansett. se ammevideoer på ammehjelpen.no
Nagilimia Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Blir du ille, så hadde jeg god effekt av å pumpe den ene puppen i to døgn. Så pumpen jeg den andre i to døgn. Mitt råd er å ikke dra det så langt at ammingen blir umulig, for hvis du gjør det kan det hende du må pumpe begge puppene en uke før de blir bra igjen. Det er forskjell på ømme brystvorter og såre. Hvis du ender med å pumpe. Amme det du klarer først og gi det du har pumpa med sprøyte, kopp eller flaske. Alle sjekka om min baby hadde riktig sugetak, og det hadde han sa de. Alikevel fikk jeg såre brystvorter. Ammingen gikk som en drøm etter jeg hadde latt sårene gro i 2 dager med å pumpe. Jeg brukte også purelan og klina på masse, ikke bare et tynt lag som det stod på bakka. Sykehuset sa at det var greit og at mini ikke kunne ta skade av det uansett hvor mye jeg smurte på. Lykke til!!
murmel1 Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Jeg smurte alltid inn brystvortene med mm etter amming (bare klemte ut noen dråper. Kjøpte sånn te sil og brakk av de silene og satt de rundt brystvorta. Da lufttørket det selv om jeg tok på bh. Ser litt snålt ut med to sånne spisser, men da slipper du å sitte med puppene bare:) Fungerte veldig fint for meg. Smurte også med Purilan (tror det var det en het) etter at jeg hadde dusja
Itsrejk Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Unngå å bruke ammeinnlegg rett på brystvortene! Jeg ble veldig mye bedre da jeg gikk over til å bruke melkeoppsamlere på brystene. Da får knoppene luft hele tida mellom ammingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå