syngejente Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Etter at jeg ble gravid har jeg fått masse nye føflekker og vorter i ansikt,hals,rygg,skuldre ,lår og masse på ryggen .De jeg hadde fra før er blitt tykke og svære..huff blir så redd!! Legen sa hun skal fjærne de største skumleste etter fødselen. Jeg tenker på det dag og natt. Er så redd for kreft.Jeg soler meg nesten aldri.Aldri vært i et solarium..vi bor i nordnorge.Har lys hud. Lurte på det med vorter,fins det noe å smøre på for å få dem bort. Har dem i nakken og kommer borti dem når jeg greier håret. Det svir og de holder på å dette av. De er irriterende!!
Trollemor75 Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Har fått akkurat samme problem. Siden det er første gang jeg er gravid, kan jeg ikke hjelpe så mye. Men jeg har lest på internett at noen av de kan forsvinne/bli mindre en stund etter fødselen. Resten vil jeg få fjernet av hudlege. Når du sier "vorter" tenker du på sånne føflekker som stikker ut? Noen av de er en type føflekker, noen kalles for skin tags på engelsk (se på google, skin tag + pregnancy). Det er visst vanlig å få slike når man er gravide. Også lett å fjerne dersom de ikke forsvinner etter fødselen. Ikke kjekt, og meget uventet bi-effekt av svangerskapet, men i utgangspunktet skal ikke det være farlig, trenger bare oppfølging i ettertid. Lykke til!
b10na&lillegull Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Åh, har akkurat det samme problemet! Virker som om det kommer tjue nye hver eneste dag! Er helt forferdelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå