MirandaC Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Siden du skriver det her, regner jeg med at du vil ha kommentarr på navnet.. Konrad er stygt! Konrad må isåfall skrives Conrad. Emanuel er ok som mellomnavn, men synes ikke det er spesielt fint. Hva med Kristian Emanuel/ Christian Emanuel? SYnes det klinget fint jeg ;-)
erteposen + 4 Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Konrad er greit det, men om du spør om meninger synes jeg kombinasjonen og navnet Emanuel er ille.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Forferdelig kombinasjon.. To helt ulike navn sjanger- og stilmessig. Jeg har egentlig aldri likt Konrad. Emanuel alene er helt fint.
Synnøve_Solbakken Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Konrad liker jeg, men liker ikke Emanuel, og likte heller ikke kombinasjonen. Men det blir kanskje Konrad til vanlig? Tror jeg liker Conrad litt bedre enn Konrad.
Vannmann35 Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Synes Konrad er tøft, men ville skrevet det som Conrad. Emanuel blir hakket for latino (tenker på Manuel i Hotell i Særklasse), og kombinasjonen av Conrad og Emanuel var ikke den aller beste, men heller ikke den verste... Min mening :-)
Cornelianelia Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Synes Konrad er helt fint jeg. Og jeg synes det er finest med K - som de fleste andre navn der man kan velge mellom C eller K. Regner med at dere kommer til å bruke bare Konrad muntlig? Ellers blir det jo veldig langt. Gratulerer med navnevalg, det er ikke så lett. Og det skal mye til å finne et navn som absolutt alle her inne liker. Et slikt navn tror jeg ikke finnes. Folk har forskjellig smak.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Konrad er stygt og hardt. Beklager, men det er nå min mening. Sammen ble det bare snålt rett og slett... men det et jo dere som velger ikke jeg! Så gratulerer uansett!
minesnuppami Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 Liker Konrad, kjempefint navn! Emanuel har jeg hatt sansen for lenge. Synes dere har funnet stødige og originale navn til gutten - gleder meg over å se at ikke alle gutter må hete leo, theo eller noah... Håper forøvrig at du ikke bryr deg så alt for mye om hva andre syns om navnet heller, hvis du liker det navnet best, så syns jeg gutten din skal hete det.
Staark Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 Konrad synes jeg er tøft, kunne lett brukt et slik navn selv. Kombinasjonen synes jeg er uheldig, men det er min smak. Jeg liker ikke navnet Emanuel, og andre navn i samme gate (Samuel, Gabriel, Ezekiel, Sakarias...)
Azora Skrevet 13. februar 2009 #12 Skrevet 13. februar 2009 Gratulerer med navnevalget! Konrad er et fint navn :-)
Mams-te-to Skrevet 14. februar 2009 #14 Skrevet 14. februar 2009 Jeg liker Konrad jeg. Men Emanuel blir litt for latino og krasjer med staute Konrad. Men, smak og behag. Gratulerer til dere for navnevalg.
✿FlowerPower (✿◠‿◠) Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 15. februar 2009 Åj, artig å se så mange kommentarer Barnefaren har lyst å oppkalle sin avdøde far. Så dermed ble det Konrad. Syntes selv navnet hørtes veldig gammeldags ut til å begynne med, men siden BF har kalt bebisen i magen for Konrad siden jeg var ca 3mnd på vei, har jeg blitt vant med det. Og synes nå at det er tøft navn Bra vi alle har forskjellig smak, men kom gjerne med forslag til andre navn som passer til Konrad.
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #16 Skrevet 15. februar 2009 Får ikke sove, og leker meg litt på nettet. Syns dette er en morsom og stilig sammensetning av navn, akkurat slik du kan finne i gamle navneprotokoller eller familietrær. Dobbeltnavn blir mer spennende med to forskjellige typer navn. Digger dette navnet jeg! Sprekt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå