Gå til innhold

Dette evinnelige belegget i hodebunnen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drev og styret for å få det bort med olje og kam og greier når han var mindre. Nå er han 9 mnd og har masse hår så det blir så mye klin og det er vanskelig med alt håret.

Går det bort av seg selv eller må vi til pers??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gadd ikke gjøre noe for å fjerne det. Tok selfølgelig bort når det flaket av. Men det forsvant helt av seg selv da hun var rundt 6 mnd.

Så om det ikke plager deg, så plager det nok ikke den lille heller! :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed av frisøren om at vi bare måtte få fjernet det på gutten min (3 år nå!!), ellers ville det ikke vokse ut hår på de stedene som belegget lå. Gjett om jeg er lei av det belegget! Han er nokså tynn i håret da.

Skrevet

Det syns ikke under alt håret hans, så det plager ingen av oss og det virker ikke som det hindrer hår i å vokse heller;-) Så da lar vi det nok bare være...

Skrevet

Det er jo faktisk vondt når det blir en del av det, i tilegg klør det forferdelig. Har en som er litt større med samme problemet, og hun klør veldig!

Skrevet

Det finnes noe som heter salisyl(?)olje som kan smøres på. Da skal det visstnok forsvinne..

Skrevet

Ja, vet. Men det "forsvant" ikke bare. Krevde en innsats med mye bruk av kam for å skrape det av, og mange ganger... Men får vel kanskje ta en økt igjen.

Skrevet

Jeg leste i en ny bok jeg fikk om barn fra 0-2 år at man skulle helst fjerne dette. Bla med olje. Dette pga at det kunne danne seg sopp og diverse oppi hodebunn. Husker ikke i farten hva mer det stod, er en stund siden.. Jeg masserte bare oppi babyolje og brukte en kam som jeg børstet det løse av med. Var ikke noe mye på jenta mi da. Gnidde litt med håndduken også. Etter noen dager var det borte.

Skrevet

Ser det er mange som foreslår kam og det gjør susen her også, ikke vanlig kam men lusekam!!

Skrevet

Førstemann hadde også det problemet. Brydde meg egentlig ikke noe om det ettersom det var skjult under håret. Men så fikk jeg et tips om å bytte fra baby shampoo til vanlig shampoo, og da forsvant det!

Skrevet

heia jenter!!!

jeg kan komme med veldig god kjerringsråd, som kommer til å fungere :) vi brukte badeolje,vanlig mat olje, spes.krem fra apoteket og ingenting som hjalp. Så snakka jeg om det med mammaen min og ho foreslå å bruke fløte. Fløte??? tenkte jeg...men skulle prøve det. Smurte hodebunn med fløte før badetid og ventet ca.10 min og etter det vaket bort kun men vann og brukte lusekam, Så badet etterpå. Gjor det 3 kvelder på rad og det gikk bort...

Annbefalte det til venninne etter det og det hjalp, så prøv dette :)

Lykke til!

Skrevet

Vi brukte først babyolje, men HS sa at det er en mineralolje og vil derfor ikke fungere på skikkelig måte. Hun foreslo hvetekimolje, men den satte farge på klær osv + stinket.

Løsningen ble a-creme!! Vi klina inn godt hvor det var under kveldsstellet og morgenen etter var det så løst at det nesten falt av. Etter et par dager så var det borte.

Skrevet

HI

jeg spurte HS om dette, hun sa jeg bare skulle smøre babyolje på og skrape det vekk etter bad.

Jeg tok på babyolje og skrapte vekk med neglen, og borte vekk! Syntes det var ekkelt å skrape det vekk... Men nå er det borte..

Var noen som mente småen hadde rødt skjær i håret, og jeg bare... ehhh nei! det er bare fettlaget i hodebunnen og nå er det vekk! Og ingen tegn til rødt skjær i håret :)

men om hun hadde hatt rødt hår hadde det ikke gjort meg noe, hun er bare blond som moren sin :)

Skrevet

Ville bare si at det er veldig viktig å fjerne dette belegget!! Min eldste, som nå er 8 år, hadde veldig mye belegg som liten..Og vi tok ikke godt nokk fatt i det ,(vi fikk ikke særlig tips på helsestajonen heller (helsesøster der var mer opptatt av bygdesladder!!) ) dermed utvikla det seg til å blir værre og værre...Han har nå plasser i hodebunnen som hår ikke vokser på!! Og fortsatt får han flekker med belegg!!

SÅ "take my word for it" og fjern det mens det ennå ikke er så ille!

Fløte hørtes lurt ut, det skal jeg jamme prøve på minstemann (som heldigvis ikke har fått så mye av det!)

Skrevet

Her forsvant det HELT når vi begynte på babysvømming. Det er over 50% saltvann i helsebassenget her Veldig enkelt, og så morro da!. -Det hjelper mot min egen såre hodebunn også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...