Gå til innhold

Dere som kjenner en liten Gustav!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hvordan de foreldrene dere kjenner, som har kalt sønnen sin Gustav (tenker da på de som har fått dette navnet de siste 4-5 årene), er? Jobb, utdanning, bor i by eller på landet? Bare nysgjerrig da vi seriøst vurderer navnet selv :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe frekt ment, men gutten skal tross alt leve med dette navnet. Gusatv passer til folk født i 1950-åra, ikke i år 2009 :S

Skrevet

Vel, navnet var på topp i Norge på slutten av 1800-tallet, og kommer nok snart hit igjen. I Sverige har det vært på Navnetoppen i noen år allerede... Kanskje et argument mot å velge det? Blir kanskje popis her om noen år også?

Skrevet

Gustav er et utrolig flott, stødig, vakkert og sjarmerende guttenavn, ville ikke forundret meg om de snart får en liten renessanse.

Jeg kjenner én Gustav, han er 3. Foreldrene er velutdannede innenfor lege- og medisinyrket. De bor i en villa med havutsikt, moren er veldig elegant, huset er veldig møblert. Sånn typisk forsiden på BoNytt. De har to vakre døtre i tillegg til Gustav, begge er yngre enn han (!), som alltid går velkledd med sløyfer og nostalgiske klær. De får ofte kommentarer på hvor pene de er i klesveien hele gjengen :)

Foreldrene er for øvrig litt over gjennomsnittet når det kommer til alder, men de har sannsynligvis fokusert på jobbkarriere først. Det er også årsaken til at de tre de har kom veldig på rappen.

Skrevet

Foreldrene bor på landet. Har middels utdannelse. Mor er pedagog. Synes navnet er litt tøft, da det ikke menger seg inn i rekken av poppisnavn....

Gjest Siklerotte
Skrevet

Begge er i midten av tredveårene, har tre barn, Han er siviløkonom og hun er utdannet innen økonomi. Begge har forsåvidt respektive stillinger. De bor i Oslo.

Skrevet

Kan jeg svare, kjenner litt en familie med en Gustav på 11 år? De var litt forut for sin tid, ikke mange Gustaver på den tiden, nå er det på vei tilbake, men ikke poppis på langt nær, heldigvis.

De har god utdanning, er veldig koselige og ordentlige folk. Bor litt utenfor byen, på et litt fasjonabelt byggefelt ved sjøen.

Skrevet

Gustav ligger jo høyt på navnetoppen i Sverige, og blir brukt av alle som Mathias og Thea her i Norge.

De norske foreldrene til gustaver jeg kjenner har høyere utdannelse 6+, bor i by/tettsted.

Skrevet

Kjenner flere smågutter som heter Gustav.

1. Tysk par som har flyttet til Norge. Høyt utdannede, bor på landet. I 30-årene.

2. Norsk par, har bodd både i byen og på landet. Høyt utdannede, veldig akademiske. I 30-årene.

3. Alenemor i byen. Kjenner ikke så godt til henne, men er i 30-årene.

Alle disse tre Gustav-ene er i alderen 1-4 år.

Gustav er et flott og stødig navn. Det er gammelt, men ikke gubbete i det hele tatt. Det er et sjarmerende navn som jeg tipper får et oppsving ettersom flere velger å oppkalle etter oldeforeldre. Men det når likevel neppe navnetoppen. Jeg heier på Gustav. Et navn jeg gjerne kunne ha brukt selv om det ikke var oppbrukt i min omgangskrets - men som sagt det er tilfeldigheter som gjør at jeg kjenner flere, for navnet er jo ikke så vanlig.

Skrevet

Akademikere i slutten av 30-årene. Bor i by. Litt sånn tovet-ull-og-treperler-stil over mor.

Skrevet

kjenner bare en gustav på 30 år, men skulle bare si at det er et fint navn.

kult med et navn som ikke alle andre har!!!!

Skrevet

Kjenner ein som vart født i sommar som heiter Gustav.

Mora er frisør og bonde.Faren er bonde.

Er i slutten av 20-beg av 30 åra begge to.

Bur i ei lita bygd

Elles kjenner eg ein Gustav som er 15 år.

Mora er barnehagetante, faren jobber på kontor.

Bur i bustadfelt i lita bygd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...