sol og varme Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Hei. Hjelp og råd mottas med stoooooooor glede.. Gutten min er 15 mnd, har gått på astmamedisiner siden han var 10 mnd. Var nylig innlagt med astmaanfall og snev av lungebetennelse...og vi har en blandingshund som røyter noe sinnssykt. Det ble tatt blodprøve på sykehuset, men den viste ikke noe allergi - så vi skal prikkteste han. Jeg er nå klar for å gi bort hunden våres, det er jo hundehår overallt og tenker jo at det bare ikke kan være noe godt for han i det hele tatt..! Men, har en samboer som ikke er helt enig i dette....så det blir en del heftige diskusjoner! Vet noen, dersom han prikktestes og det ikke slår ut - kan han da likevel være allergisk mot hunden - det har jeg hørt fra noen men vil gjerne få det mere "bekreftet" ifra flere... Dagliglivet hadde jo vært enklere for han med bedre innemiljø, og kanskje kunne slutte med medisiner daglig...samt alt ekstra som kommer hver måned. Han er stadig tett i nesa og snørr og gørr renner...men samboeren min vil ikke komme inn på tanken at hunden kan være årsaken - alle jeg har snakket med sier jo at - hallo, kvitt dere med bikkja... pust og pes, er er jag av tanker jeg har for å få han til å forstå. Er voksen nok til å ta ansvar og gjøre rede for mine handlinger, men samboeren min er ikke til å rikke på...! Trenger seriøst noen som kan komme med noe veldig konkret i forhold til testing! Takker for alle svar...
Kosel Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Prikktestet min sønn og det slo ikke ut, men legen sa at det var mulig han var allergisk alikevel. Er ofte det ikke slår ut på tester før de er blitt endel eldre. Har fått beskjed om å observere han om vi er mye sammen med noen som har dyr for å se om han reagerer. Virket lenge som han reagerte på hunden til farmor/farfar, så der følger vi fortsatt godt med etter endringer, feks tetthet og måtte starte med astma med. utslett og kløing i øynene.
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Vi fikk beskjed om at legen ikke ville prikkteste henne enda siden den kan gi negativt svar både den ene og den andre veien. Hun er 16mnd. Vi merket at hun regarte på marsvina da hun var ca 6-7mnd. Da ver det desverre rett ut med de. Er en del hunder i nærmeste familie, og hun reagerer så hardt (blir tett bare de er i samme hus, enda hundene er stengt inne på eget rom) at vi unngår all form for kontakt. Ute går det forresten bra at hun ser dem på avstand. Ellers så regarer hun på mye annet også; stekeos, stearinlys, blomster, juletre,støv. Pia vår har blitt tatt blodprøve av ifh allergi. Men legen tvilte på at den ville slå ut siden hun er så lita enda og dermed ikke rukket å blitt eksponert for mye av mangt enda. Jeg lurer på om det står konkret inne på naaf.no at bla pelsdyr er et forveringsmoment for veldig mange astmatikere jeg? Jeg leste det hvertfall et sted ikke lenge etter at hun fikk diagnosen og tenkte at "okay, da skal ikke hun være sammen med hunder lenger". Ikke lenge etterpå fikk vi bekreftet at hun reagerte med å bli veldig tett (og feber) når hun var sammen med de. Da følte jeg at hun reagerte fordi jeg var ganske negativt innstilt, men - det tviler jeg på.
Linda-Kristin=) Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 sier seg jo litt selv at hunden må ut, er jo et lite barn det er snakk om... kan dere ikke prøve å få omplassert hunden til et koselig hjem? så blir det kanskje litt lettere å "kvitte" seg med den? :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå