Gå til innhold

Sånn ferdig vaffelmiks...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes aldri den blir noe god. Jeg følger oppskriften nøye, og smører jernet. Allikevel blir den hard og henger i jernet. Hva er trikset?

Jeg har til og med byttet vaffeljern, men resultatet er like dårlig.

Skrevet

Vel sikkert ikke det svare du er ute etter men trikset mitt er å lage vaffelrøre selv fra bunnen av :-)

Skrevet

Tar omtrent like lang tid med hjemmelagd som pose da:)

Skrevet

Hehe. Jeg tenkte meg det...:-)

Problemet er at jeg ikke har noen egen god oppskrift. Men nå skal jeg prøve å google litt på det.

Det var i hvert fall godt å høre at posene "bare er sånn", hehe.

Skrevet

Hvis du ikke får til å lage gode vaffler med Toro sin ferdigmix....... da er det ikke håp:-)))

Synes det er så greit, gode blir de også:-))

Skrevet

Jeg syns de Torovaflene er helt greie, men her er min enkle og gode oppskrift, syns det går like fort å lage røra selv:

3 egg

litt kardemomme

litt vaniljesukker

sukker

ca 1 liter melk (bruker ofte melk som en dag eller 4 over dato, men lurt å sjekke at den ikke er klumpete)

hvetemel

smør, gjerne sånn flytende i flaske

dersom jeg er heldig og har fløte eller rømme i kjøleskapet, så skvalper jeg oppi litt av det å....

jeg pleier å ha i melk og hvetemel vekselvis, så det ikke blir så klumpete...

lager røra passe tynn, og lar den stå en halvtime eller no før jeg steker

Lykke til!!

Skrevet

Hehe. Det er nettopp den Toro-posen jeg prøvde.

Da er det vel ikke håp:-(

Tror jeg skal skylde på smøret; brukte margarin fra first-price, og jeg burde vel gitt posen bedre selskap enn det, hehe...

Skrevet

Vi skylder på margarinen:-) For da er det fortsatt håp:-)

Men du, jeg tror faktisk at det er det altså.

For det er ikke alt av first price som egner seg:-)

Skrevet

...og så smaker det skikkelig pose av de kjøpevaflene, i motsetning til verdensbeste hjemmelagde vafler.

Skrevet

Jeg bruker den rosa "melposen" med vaffelrøre. Den er bedre enn Toro sin. Tror kanskje det er Møllerens sin.... Smører kun første plata. Prøv med litt mer smør i røra kankje. Ikke sundt, men veldig godt!! :-)

Skrevet

Hiv i ett egg og melk i stedet... Men da har du omtrent laget en egen røre fra bunn av;)

Skrevet

Hmm, snodig. Gjør ikke det her, selv om mitt vaffeljern ikke akkurat er nymotens.

Går så det suser det!

Skrevet

Takk for gode ideer og god oppskrift over her:-)

Må nok uansett investere i godt smør til vafflene. Det er tydelig at first price ikke duger i vaffelrøre!!

Skrevet

Den funker med ekstra kardemomme, litt sukker og en boks rømme. Det er like greit å lage selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...