susemor-3 små Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Jeg synes aldri den blir noe god. Jeg følger oppskriften nøye, og smører jernet. Allikevel blir den hard og henger i jernet. Hva er trikset? Jeg har til og med byttet vaffeljern, men resultatet er like dårlig.
Renate :-) Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Vel sikkert ikke det svare du er ute etter men trikset mitt er å lage vaffelrøre selv fra bunnen av :-)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Tar omtrent like lang tid med hjemmelagd som pose da:)
susemor-3 små Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2009 Hehe. Jeg tenkte meg det...:-) Problemet er at jeg ikke har noen egen god oppskrift. Men nå skal jeg prøve å google litt på det. Det var i hvert fall godt å høre at posene "bare er sånn", hehe.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Hvis du ikke får til å lage gode vaffler med Toro sin ferdigmix....... da er det ikke håp:-))) Synes det er så greit, gode blir de også:-))
dåsa06 Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Jeg syns de Torovaflene er helt greie, men her er min enkle og gode oppskrift, syns det går like fort å lage røra selv: 3 egg litt kardemomme litt vaniljesukker sukker ca 1 liter melk (bruker ofte melk som en dag eller 4 over dato, men lurt å sjekke at den ikke er klumpete) hvetemel smør, gjerne sånn flytende i flaske dersom jeg er heldig og har fløte eller rømme i kjøleskapet, så skvalper jeg oppi litt av det å.... jeg pleier å ha i melk og hvetemel vekselvis, så det ikke blir så klumpete... lager røra passe tynn, og lar den stå en halvtime eller no før jeg steker Lykke til!!
susemor-3 små Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2009 Hehe. Det er nettopp den Toro-posen jeg prøvde. Da er det vel ikke håp:-( Tror jeg skal skylde på smøret; brukte margarin fra first-price, og jeg burde vel gitt posen bedre selskap enn det, hehe...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Vi skylder på margarinen:-) For da er det fortsatt håp:-) Men du, jeg tror faktisk at det er det altså. For det er ikke alt av first price som egner seg:-)
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 ...og så smaker det skikkelig pose av de kjøpevaflene, i motsetning til verdensbeste hjemmelagde vafler.
dete Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Jeg bruker den rosa "melposen" med vaffelrøre. Den er bedre enn Toro sin. Tror kanskje det er Møllerens sin.... Smører kun første plata. Prøv med litt mer smør i røra kankje. Ikke sundt, men veldig godt!! :-)
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #11 Skrevet 12. februar 2009 Hiv i ett egg og melk i stedet... Men da har du omtrent laget en egen røre fra bunn av;)
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. februar 2009 #12 Skrevet 12. februar 2009 Hmm, snodig. Gjør ikke det her, selv om mitt vaffeljern ikke akkurat er nymotens. Går så det suser det!
susemor-3 små Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 12. februar 2009 Takk for gode ideer og god oppskrift over her:-) Må nok uansett investere i godt smør til vafflene. Det er tydelig at first price ikke duger i vaffelrøre!!
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #14 Skrevet 12. februar 2009 Den funker med ekstra kardemomme, litt sukker og en boks rømme. Det er like greit å lage selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå