Gå til innhold

Nå har jeg jaggu gjort det gitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha slitt med leggingen en stund fikk vi endelig styr på det ved hjelp av gyngestolen. En trøtt natt noen uker senere tydde vi til flaske i sengen. En gang ble til fire osv, og nå er en flaske i munnen den ENESTE måten han vil sove på. Det er min egen skyld. Jeg trøster meg litt med at det ikke er noe forskjell på det og det å ligge og amme, hehe, men allikevel ekstremt irriterende.

En annen ting er at han har begynt å våkne opp kl 23.00 for mat, men det er sikkert fordi han har lært seg å gripe etter ting. Det er i hvert fall det jeg sier til meg selv, ergo en forbigående fase.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm..gir du han flasken mens han ligger i senga, uten å rape ham etterpå..? Flisa bare gulper hun, hvis hun ikke får rapt...Han holder ikke flasken selv vil jeg regne med eller?

Her sliter vi fortsatt med manglende døgnrytme, men har begynt å vekke henne litt før på morgenen nå for å se om d kan hjelpe på..Hittil dårlig respons, hadde et lite håp igår kveld, da hun sovnet så greit kl 24 (!!), men neeii..Våkna igjen kl 2, og var lyyyys våken (og superblid, lå og lo og hvinte av fryd i senga si..)- juhu...Etter flaska la jeg henne over i senga vår vedsiden av meg, i håp om at jeg kanskje kunne få blunda litt mens hun sovna, men den gang ei...Masse bla-bla-bla, virring m hue fram og tilbake, ut og inn m smokken osv...Før vi begge to ENDELIG sovna kl halv fem-Zzzzzz- halv FEM altså- herrrregud!! Håpløst. Og opp kl 8.30 for meningsløs fysioterapi-time- dobbelZzzzz. (men må nok skuffe deg og fortelle at d var "bare" minus 10 idag tidlig, og deilig temp når sola tok litt tak utover formiddagen..;)

Men, tilbake til poenget, så har vi endelig funnet en bra løsning som gjør at hun sovner rimelig greit; jeg pakker henne stramt inn i teppet sitt og legger meg ned sammen m henne, m ansiktet inntil hennes (puster henne litt i nakken liksom). Da sovner hun (som regel..) veldig fort, og jeg sniker meg unna. Bedre enn all denne byssingen osv..

Skrevet

hadde aldri i verden forestilt meg at d skulle være så pokkers vanskelig å få en baby til å sovne forresten, hvor vanskelig kan d være liksom.....

Skrevet

Har klagd en del om at jeg har puppet lille vennen i søvn lenge,men nå har hun tatt smokk og sovner som en stein veldig fort på kvelden. Jeg sier ikke for å skryte,men hun etter at hun har lært å ta smokken ligger hun å gaper og gaper hele dagen etter den (har liksom bestemt at den bare skal brukes til kvelden)...men den gang ei...en sikkelig uvane at hun skal ha den hele tiden,emn livredd for at hun ikke vil ha den til kvelden og at det da blir ramaskrik...

Skrevet

Sovner han med flasken i munnen, eller må han ha flaske på senga for deretter å sovne? Syns uansett ikke det er så big deal. Det viktigste for dere må jo være å få han til å sove godt om natta. Hvis han blir avhengig av å ha flaske i senga når han blir større, kan han jo da evt. holde den selv, og senere kan dere bytte den ut med vann?

Jeg ligger ofte å gir siste måltidet i senga. Etter han har diet ferdig, gir jeg han smokken, stryker han over hodet og synger noen nattasanger. Så legger jeg han i sengen sin. Da er han rolig, mett, fornøyd, ferdigkoset og trøtt. Akkurat nå sitter pappaen og gir han ei flaske med MME. Fikk det i går, og da sov han uten å våkne fra åtte til halv fire, fikk pupp, og sov deretter til seks. Har bare innstilt meg på at jeg må opp seks de neste årene.......

Men her sovner heldigvis gullet av seg selv. Så lenge han har et par bamser på hver side av hodet som han kan presse ansiktet inni. Men det har jeg forstått er uaktuelt i deres seng. Her funket det i hvert fall øyeblikkelig.

Skrevet

Hei husmus - her gir jeg også flaske på sengen av og til, men jeg gjør det slik:

kveldsmat ca 20 (etter bad og stell og sånnt) - og rett i seng. Har hun ikke sovnet innen 20.30 får hun litt mer mme. Av og til trengs de 40ml ekstra, men som regel ikke. SYns ikke du skal la dette stresse deg. Noen ammer i senga og andre gir flaske i senga. Merker veldig godt at ting går i faser hos oss. Tre dager etter 5mnds-vaksinen nå og tre kvelder med grining. Før det har vi hatt en lang periode der hun har lagt seg til å sove med en gang vi har lagt henne.

Siden han våkner for mat nå er det vel vokseperiode, atnakeligvis. Jeg har hatt det slik på morgenen i en kort periode - flaske klokka 0500. Hadde foretrukket 23.00;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...