med donor barn Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Vet ikke om det alt er noen som har startet forening for frivillige single mamma her i Norge. Er det noen har som vet noe om det finnes en slik forening? Eller noen er i start gropen for å danne det? Jeg har sett at det finnes i Sverige og tror det er noe vi også bør ha her i Norge. Se link http://www.femmis.se/ En forening som er ett nettverk men som også jobber innen informasjon og lobby virksomhet. Det hadde jo vært kjekt å slippe å dra utenlands for å kunne bli singel mamma med donor.
1prinsesse+1i magen Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Jeg skulle VIRKELIG ønske at det fantes en norsk versjon av femmis! Kan ikke noen flinke enestående mødre sette i gang noe??
Tjorven1 Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Kjempe bra spørsmål, som også har kommet opp på noen av singeltreffene våres i Oslo. Vi mener at det ikke er noe slikt i Norge, og vi savner det ja. Aleneforeldre foreningen er liksom ikke helt greia for oss, har vi snakket om. Men ingen av oss har tatt tak i det. Har du lyst? Jeg kan sikkert også hjelpe til :-) Sikkert mange andre som har lyst til å bedra. For det er helt klart behov for en slik forening!
Tjorven1 Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Nå har jeg vært inne å lest på hjemme siden deres, utrolig bra! Takk for tipset, og kanskje vi kan lage en søster org. i Norge?
Kath:) Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Nå har jeg også vært inne og lest på Femmis. Utrolig bra! Dette må vi også ha i Norge. Jeg melder meg gjerne til å være med. Hva med å starte en gruppe nå og arrangere noen møter? )
Tjorven1 Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Ja, hvem er med? Vi er jo så glad i lister her inne, så klipp og lim, og skriv inn ditt navn om du er med: - Tjorven1 - Kath
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Bra initiativ :-) Som så mye ellers så kommer vel foreningsmøtene til å foregå i Oslo. Vanskelig for meg å delta som bor vestpå. Men blir gjerne støttemedlem - slik jeg er på treningssenteret for tiden hi-hi :-)
med donor barn Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2009 Dersom en slik forening startes bør det være slik at det blir mer enn en forening for Oslo. Så litt på sidene til svenskene og der virker det som det finnes flere lokal lag og det bør nok vi i norge jobbe for.
med donor barn Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 15. februar 2009 Ja, hvem er med? Vi er jo så glad i lister her inne, så klipp og lim, og skriv inn ditt navn om du er med: - Tjorven1 - Kath - bolla -38
bkatrine med bitteliten spire Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Ja, hvem er med? Vi er jo så glad i lister her inne, så klipp og lim, og skriv inn ditt navn om du er med: Tjorven1 - Kath - bolla -38 - bkatrine
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #11 Skrevet 17. februar 2009 Hei Det er ganske tidkrevende å drive en forening/organisasjon. Hvorfor tar dere ikke kontakt med Aleneforeldreforeningen og hører om dere kan være en gruppering under de? Da får man orden på kontingenter, innkrevinger, websider og sikkert mye mer ganske raskt. Det er sikkert noen som må organisere ting, men da kan det være det praktiske som å koordinere møter, informasjon, innhold websider m.m. Å få drahjelp fra en dreven organisasjon når det gjelder å fremme saker politisk er heller ingen ulempe. Aleneforeldreforeningen er helt sikkert interessert i flere medlemmer. Lykke til! mvh. allerede medlem og med donorbarn
Tjorven1 Skrevet 22. februar 2009 #12 Skrevet 22. februar 2009 Ja, jeg vet det er krevende. Min tanke var at vi kan lage en søster organiasjon til den svenske, her i Norge. Flere som er med? (se listen to innlegg over)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå