Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Vi har ingen vennepar med barn som vi kan gjøre ting sammen med.Jeg savner det virkelig for vi kjeder oss i helgene når det alltid bare er vi som er sammen hele tiden.Vi kjeder oss og har slitt litt med forholdet og kunne virkelig trengt noen å finne på ting sammen med.De fleste venner vi har har ingen barn spesielt samboeren min sine venner.Andre som har det sånn?hvordan få kontakt med folk?ikke så lett det der.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Vi ba de gjerne på besøk. God middag og litt god drikke. Vi er heldige som kan ha en del barnevakt så vi finner jo litt på utenom huset og. men nå begynner de fleste og få barn, og ser vennene mindre nå
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Hvor gamle er barna og bor dere i by/tettsted?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Vi har det motsatte problemet. Her har alle vennene våres barn og vi ser dermed lite til dem. Savner det å ha venner uten barn (hadde det før) som kunne kommet hit på besøk og middag en kveld... (vi har barn med spesielle behov og har vanskelig for å komme fra)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Vi kun ett vennepar med barn her vi bor.. de vil heller tilbringe helgene sammen med familien..Vi har ingen familie her vi bor..de bor flere timer unna.. Er enig at det kan bli kjedelig i lengden og sliter på forholdet gjør det og.. Vi prøver å komme oss ut i skog og fjell, badeland, lekeplass, shopping osv.. men det er jo som oftest bare oss tre da.. Vi er veldig sosiale de helgene vi reiser hjem til mitt hjemsted eller min manns hjemsted. Der har vi flere vennepar m barn, men det er uaktuelt å flytte (pga min manns jobb).. selv om jeg har lyst... Synes det er vanskelig å få kontakt med andre småbarnsforeldre.. Nå har småen begynt i barnehage og det er 4 gutter på hans alder på avdelingen og de bor like ved.. så håper jo at vi kan finne kjemien med noen av de etter hvert
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Vi bor også langt fra våre familier, og har måttet bygge oss et nytt nettverk med venner. Noen har vi funnet i forbindelse med barnehagen, foreldre til de barna våre leker mest med. Fått kontakt i bursdager. Noen venner har vi funnet jennom helsestasjonen, noen gjennom idrett, jobb. Hva med å melde seg inn i turistforeningen og barnas turlag, hvis dere liker å gå på tur? Da treffer dere helt sikert andre barnefamilier. Hva med å be en av guttene fra barnehagen hjem til dere? Da kan du få bedre kontakt med moren hans. Kollegaer av dere som har barn? Be de hjem på middag med barna. Eller på tur i skogen
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Tusen takk for svar, vi bor i Akershus 20 min fra Oslo.Jenta mi er 3.5år og jeg syntes ikke det er så lett å komme i kontakt med foreldrene i barnehagen og jeg er ikke sånn som bare ber de hjem til meg heller.Vi prøver også å finne på ting som badeland, gå tur i skogen med hunden vår, lekeland osv, men savner noen å dele erfaringer med og gjøre ting sammen.Kanskje gutta kan finne på ting mens jentene har en kosekveld hjemme osv..Barna kunne lekt sammen osv..Jeg har noen venninner men mannen min og dems samboer har ikke så mange felles interesser så da er det ikke så lett.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Meld dere inn i lokal hundeklubb. Sikkert noen småbarnsforeldre der :-)
Bunnies by night Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Vi var først ute med barn i vennegjengen, men vi ser ikke mindre til dem nå faktisk... de synes det er morsomt at vi har fått barn, og det virker som det er stor stas å være "onkel" og "tante". Vi har gjerne middager hos oss, og på formiddagene i helgene finner vi på ting sammen - de har heller ikke noe i mot å f.eks dra på et lekeland eller noe lignende:) Men klart - å bli med ut på byen og slike ting, samt spontane hendelser uteblir vi jo fra... men det å finne på noe i helgene har ikke vært noe problem:) Har dere spurt om de har lyst til å være med på noe av det dere gjør? Filmkvelder eller middag kan dere jo også ha:)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 skjønner dere synes det er litt tungt.. jeg er selv alene med sønnen min, og jeg har ikke avlastning så jeg sitter hjemme alene nesten hver eneste kveld !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå