Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Hei Har ei vennine som nett har født en jente 7 uker før termin. Blir sikker på sykehuset i alle fall en mnd. Hva kan jeg kjøpe til veninnen min? Noen forslag på ting som kan være kjekt for hun å få når hun skal bo på sykehuset så lenge? takknemlig for alle svar!
solsikkemamman Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Jeg fikk en gavepose av venninnene mine med blader, sjokolade og annet snop, håndkrem, lipsyl, noen veldige gode myke sokker og et koselig kort med fine ord! Det var en super koselig og omtenksom gave syns hvertfall jeg og jeg fikk god bruk for alt gjennom lange uker på sykehuset! Ellers kan du jo kjøpe noen fine tøfler, pysjamas, bøker, Fotoalbum og scarappesaker som ho kan begynne med mens ho er der..
Vivan Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Jeg var på sykehuset 6 uker. Nesten alt "utenfra" var stas den tiden. Alt fra "ammetrygt" snacks/godteri/frukt - til en deilig hudkrem - til klær som en kan bruke når man kommer "ut".. Andre ting som er uvurderlige i selve tiden man er på sykehuset er klær som er litt vide, myke, lette og ta av og på (med glidlås, knapper f.eks) Jeg hadde f.eks en microfleece tynn jakke som jeg brukte mye. Tenker på ammetrening.. Amme bh-er er det ikke sikkert hun har for mye av hvis fødslen kom brått på? Det hadde ikke jeg, og det var forferdelig tungvindt. Det var kanskje det jeg aller mest skulle ønske jeg hadde mer av. Hvis hun bor på sykehuset så får man ikke vasket heller.. hva med å tilby vasking?! Jeg måtte sende mannen hjem hele tiden. Han bodde også på sykehuset. Tøfler/clogs! Ammeinnlegg! Det var det jeg kom på i farten fra den tiden..
Hermione_77 Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Da vår lille gutt kom 6 uker før termin anbefalte sykepleierene oss å kjøpe ullbody til ham siden de små ikke er så flinke til å holde/regulere varmen. Et saueskinn som han lå på i sykehussengen investerte vi også i (dette ligger han fremdeles på i sengen om natten i en alder av 6 måneder)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Tusen takk for alle svar!! Anngående "ammetrygt" snacks/godteri/frukt, så husker jeg ikke helt hva en ikke skal spise når en ammer. Noen tips til ammetrygt snacks/godteri/frukt??
solsikkemamman Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Er ikke det det aller meste da?? Noen sier jo at sjokolade er dumt å spise når man ammer,,,men jeg lover deg at uten sjokolade hadde jeg aldri overlevd lange sykehus dager , hehe;-) Mine har ikke reagert på noe snacks elller snop eller frukt ( takk og lov:-) )
Vivan Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Mange babyer reagerer ikke på noe. Men tulla her hadde mye vondt i magen, så jeg fikk beskjed av de eldre erfarene å ikke hive i meg f.eks mengder av grønne epler. Og ellers så fulgte jeg bare magefølelsen. Droppet det mest kunstige. Droppet lakris (men det var pga mitt skyhøye blodtrykk pga svangerskapsforg.) Vet ikke om det har noe så si, men inbildte meg at sunnest/ mest naturlig mat var best for melka. Fikk ikke lyst å maule blått gummigodt akkurat. Men som en annen innlegger sier, det er vel lite en ikke bør spise i det hele tatt - bare det inntas med måte. Ble aldri klok på det der... alle sa forskjellig. Det var litt frustrerende når tulla hadde problemer med magen. Ville jo ikke ta noen sjanser da. Men på barsel serverte de jo stadig vekk kålrotstappe osv til middag, og det var i hverftall FY sa noen, så jeg vet ikke jeg...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #8 Skrevet 14. februar 2009 Jeg henger meg på det med klær til babyen. Petit Bateu har bodyer med fantastisk passform for babyer som er små. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Bergen fører de det på baby shop, berthas oldebarn (sletten senter) og den litt fancy barnebutikken på nesttun. Det er franske størrelser, så en 50 passer fint til en baby på 45cm. Min vokste ut av str 46 når hun var ca 48 cm. Nøstebarn har også bra prematurklær (anbefaler body, pysj og sparkebukser). For meg var det først da jeg fikk kle babyen selv jeg følte at hun var min. Husk at alt må vaskes på 60 grader eller fryses i 24 timer før de kan bruke det på nyfødt. Regner med at babyen må være der noen uker.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 Jeg lå på sykehuset i 2mnd med babyen min, de beste gavene jeg fikk var diverse såper som var såpass dyre at jeg ikke hadde kjøpt de selv, deilig å kunne skjemme meg bort i dusjen når jeg var trist og lei av sykehustilværelsen, og har jo oppdaget etter jeg kom hjem at å dusje er luksustid med en baby i huset Eller fikk jeg mye blad og bøker, klær til babyen i små størrelser, smågodt osv. Var kjempetakknemelig for dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå