tollotone Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Vi har en baby på 2 mnd. Han sover godt om dagen og sover greit om natten (har ett nattemåltid og et tidlig morgenmåltid når vi skal stå opp) Problemet er at han er så urolig når han skal legge seg. Vi legger han samtidig som oss (ca 23) og da kaver han rundt i sengen, stresser seg opp, og det høres ut som han ikke har det noe godt. Han gråter ikke, men bare kaver. Dette kan holde på nesten en time før han slukner og det ender snart alltid opp i vår seng. Jeg føler jeg burde hjelpe han til å sovne "lettere" og lurer på hvordan jeg evt skal gå frem for å endre rutiner. Vi prøvde en gang og legge han når han var i ferd med å duppe av rundt kl 20-21 og da ble det bare kaos. Våknet igjen og skulle ha mat etter en halv time og da ble klokken mange før vi sovnet alle sammen. Lurer på om uroligheten og kavingen hans skylles at han er overtrøtt/overstimulert av dagen eller er de fleste babyer så urolig på kvelden? Takker for gode råd:)
Vertigo Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har hatt babyer som din - sover greit om dagen og greit om natta, men har vanskelig for å finne søvnen på kvelden. Tror ikke det er helt uvanlig. Gode råd har jeg ikke, annet enn å la ham få den tiden han trenger på å sovne, gjerne være til stede om det roer ham. Og så går det over med tiden. Evt prøv å bare legge _litt_ tidligere enn dere vanligvis gjør, et kvarter eller noe. Min erfaring er at det gjerne er små marginer på kvelden mellom passe trøtt og overtrøtt.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har samme erfaring som deg med mine to. Men etter hvert har de skjønt at senga (vi samsover) er for å sove i, og da har de sovnet superfort når vi har lagt oss alle sammen. Kan ikke huske at det var noe som helst problem etter firemånedersalderen (husker det godt, for da var vi på hotell). Kanskje det var mye før det også? I alle fall: Vi gjorde ikke noe annet med noen av våre enn å legge oss, kose og trøste i familiesenga, og til slutt skjønte de at det var soving som var temaet akkurat da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå