Gå til innhold

Dere som har varmepumpe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er første vinteren vi har det nå,men nå når det er så kaldt ute,så er den ikke så mye tess..

Er det slik det er,eller skulle den varmet en del enda i denne kulda her?

Skrevet

Min erfaring er at når det er noen minusgrader ute så mister den en del av effekten. Og når det er skikkelig snøkav så stopper den ofte opp for å avrime seg. Så på slike dager er det bedre å fyre i ovnen!!

Skrevet

Nå vet jeg jo ikke helt hvor kaldt det er der du bor, men vi er veldig fornøyd med vår selv nå i minus 10 grader:-)

Skrevet

Akkurat nå er det -24.2..

Vi fyrer selvsagt i ovnen når det er så kald som nå..

Trenger ikke å fyre ved -10 grader,men den vedvarmen er jo god da..hehe..

Skrevet

Er fornøyd med den vi har - nå har det vært opp mot - 16 grader ute og jeg har bare hatt den stående på 21-22 grader inne og da er det behagelig og ikke kjempevarmt inne. Så vi har den ikke på full temperatur - og bruker den på den laveste viftestyrken.

Har en Panasonic.

Skrevet

Jeg har hørt at mange med varmepumpe sliter når temperaturene synker veldig mye. Her som vi bor, har temperaturen ligget på rundt -25 de siste dagene og vår pumpe fungerer kjempebra. Vi har den stående på rundt 21 grader og da er det behagelig t skjorte varme i stua. Vi har vedovn, men har ikke fyrt i den siden vi fikk pumpa vår i oktober. Er veldig fornøyd så langt ihvertfall. Den er av merket Mitsubishi og vi betalte litt mer for den enn hva mange andre pumper koster.

Skrevet

Vi installerte varmepumpe rett før jul, og jeg er imponert over hvor godt den holder varmen!! Selv nå som det er minus 15 her klarer den å holde temperaturen inne. Men det avhenger selvfølgelig av kvalitene på varmepumpen, og plasseringen. Har dere montert den oppe under taket..?

Skrevet

Men bruker ikke varmepumpa mye strøm når det er under -10 grader?

Skrevet

Vi har ikke varmepumpe selv. Men har hørt flere som klager nå når det er så kaldt ute. Mora til ei venninne av meg visste ikke sin arme råd, for pumpa hennes står på 28 grader, men når hun kommer hjem fra jobb så er det ikke mer enn 13 grader i huset. Ikke helt riktig det. Har vært veldig kaldt her i det siste da. Mellom 20-25 minus.

Jeg har hørt at mange av varmepumpene bruker så mye energi på å avrime seg selv i veldig kaldt vær, at de ikke klarer å varme opp boligen.

Skrevet

Hei! Om varmepumpa står på 28 grader og det ikke er mer enn 13 grader i stua er det vel noe feil... Det hender at ikke varmepumpa justerer opp/ned varmen om en trykker på fjernkontrollen, at trykket kun er registrert på fjernkontrollen. Da vil gradene på fjernkontrollen ikke vise det samme som det kommer ut av varmepumpa. Da bør du få varmepumpa/fjernkontrollen tilbake i fabrikkinnstilling igjen. For å få dette til må du skru av hele varmepumpa, dra ut kontakten og ta ut batteriene av fjernkontrollen i 5-10 minutter. Når du da starter det hele igjen vil det være samsvar mellom varmepumpa og fjernkontrollen, og gradene som vises på fjernkontrollen vil komme ut av varmepumpa.

Funker hos oss, ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...