Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Vel, stakkars unge. Regner med det er du som vil dette og langt i fra at barnet har lyst selv.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Du skulle faen meg ikke hatt barn..sykt å spørre om noe sånt!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Du kan prøve å søke "casting Bergen" på gule sider!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 hvorfor i alle dager skal du det?!?!?! Er du helt blåst? la nå ungen få være unge, så får du heller dra ræva ta sofaen så du kanskje kan gå som xxl modell for kappahl! sjuke kjerring!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 SÅ STYGGE DERE ER!!!!! For alt dere vet kan det være en gutt/jente som har sagt til mamma at de kunne tenke seg å være med i en reklamefilm eller katalog for barneklær. Det dreier seg kanskje ikke om modell i den form vi tenker på voksne som fotomodell! Hvordan kan du ta det for god fisk at dette er en halvfeit, sjuk kjerring som ikke gidder å jobbe og setter barna sine til en modell jobb??! Tenk litt lenger enn nesa deres og ikke vær så ufine!!!! Kan dere ikke svare henne så la vær... Hun lurte bare på en enkel ting. Jeg vet selv ikke da jeg ikke kommer fra bergen, men det provoserte meg at så mange var så lite hyggelige. Håper du får flere seriøse svar.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 er det noe jeg har sterke negative meninger om så er det barnemodeller! Syns det er en uting uten like! skal man vise frem barneklær kan man bruke dukker! Greit at barn vil leke og kle seg ut, men å dolle de opp å sette de foran et kamera er ikke bra for dem! Barnemodeller blir fort selvopptatte og opptate av utseende og klær i TIDLIG alder, er det noe en skal oppfrodre? Barn skal være BARN! ikke modeller!!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Her snakker vi om forskjellig typer modell oppdrag skjønner jeg... Hva er galt med å være "leverpostei gutten"??? Tenk alle de som melder babyene sine på årets lano unge...???? Om et barn står i regntøy fra h&m i en katalog en sesong så blir de selvopptatte, opptatt av utseende og opptatt av klær i tidlig alder...?? Barn er barn selv om de reklamerer for ullfleece fra nøstebarn (se reklame denne siden) eller er avbildet utenfor en Libero bleie pakke. Nå må vi ikke overdrive her!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Da jeg var nybakt mamma spurte jeg også om det samme her inne. Fikk en krangel på 72 svarinnlegg om hvor fæl jeg var som ønsket dette. Jeg mente aldri å tjene penger på henne, men syntes at hun var så nydelig at jeg hadde vært stolt av å ha henne i reklamebilder. Hadde vært overbevist om at reklamebransjen hadde vært interessert. Jeg fikk som svar i fra den eneste som ikke var negativ til innlegget mitt at det ikke var noe særlig for barn her i Norge. Det eneste er egentlig Lano-ungen og leverpostei-ungen. Lykke til!!
serin@ Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Hei! Stort sett bruker barn av ansatte eller barn de kjenner i reklamer her i Norge! Sønnen min har vært med i noen, men det er fordi bestevennina mi er fotograf for en del av reklame folka Men kan jo prøve å google det å se om det dukker opp noe Drit i dem over her, de tar jo helt av, skulle tro du spurte etter slanke kur til ungen så h^n kunne være modell eller noe!
*toppris* Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 hadde jo vært kult å fx sett MIN unge på tv i ny og ne, hehe, vet at guttungen hadde digget det;) lykke til:) men tror ikke det er noe slikt casting opplegg her i norge, er vel mest i usa osv... som serin@ sier over her, kommer an på hvem man kjenner.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #12 Skrevet 13. februar 2009 Godt å se at det kom flere på banen som støttet denne stakkars mammaen som bare stilte et enkelt spørsmål. :-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #13 Skrevet 13. februar 2009 Så, alle babyer dere ser rundt på denne skjermen på reklamene har dårlige foreldre? Da bør dere anmelde hele dib pga "barnearbeid" da, eller? Og i tillegg boikotte bladet gravid, og alle produkter med baby på. Det være seg bleier, babymat, vaskepulver osv. Barn er da barn selvom de blir tatt bilde av et par timer en dag nå og da i løpet av babylivet sitt? Merkelig at dere i det hele tatt klarer å sammenligne det med voksne bereiste jetset-modeller. Virker nesten litt uintellegent å ikke klare å tenke lenger.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #14 Skrevet 13. februar 2009 Leser at mange her mener at det er helt feil å bruke barn i reklamer/kataloger ol. Lurer på om de hadde ment det samme dersom et casting byrå henvendte seg til de: " Du barnet ditt ville passet perfekt på den nye barnesåpen... Nydelig lita jente med det riktige glimtet i øyet".... Ville de fortsatt sagt det var upassende og at mitt barn skal få lov til bare og være barn?! Noen ville falt fra av ren smiger tenker jeg!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #15 Skrevet 13. februar 2009 Det er en gjeng overbeskyttene hysteriske mødre her inne (spes i dag virker det som) som mener at alt de ikke gjør skal heller ingen andre gjøre, da er det feil. Da er vi en gjeng dårlige mødre som ikke har fulgt anbefalningene. Og leter man lenge nok står det vel noe om blitzlys og tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #16 Skrevet 13. februar 2009 Jeg er ikke av den hysteriske typen, og jeg skal ikke hugge hodet av deg. Men dette handler for meg om den skumle kombinasjonen barn og kommersialitet. Der ligger det en god del ting jeg ikke liker. I tillegg ville jeg ikke eksponert barnet mitt på den måten, og grunnene er vel egentlig opplagt? Argumentet om at "barnet kanskje vil det" mener jeg er fullstendig uholdbart. Og så finnes det jo de mødrene som gjerne vil tjene penger på de fine barna sine, og det er etter mitt syn så feil som det går an å få blitt.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #17 Skrevet 16. februar 2009 Det blir vel ikke akkurat rare pengene av et slikt oppdrag, så jeg tror det er ytterst få som gjør dette for å tjene penger. Heller fordi det er litt stas. Ganske uskyldig spør du meg!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #18 Skrevet 16. februar 2009 Jeg tror det er nøstebarn som jevnlig trenger modeller, holder til i fana.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #19 Skrevet 16. februar 2009 Stas for hvem da? Jeg ville aldri eksponert barnet mitt for offentligheten, bare fordi jeg syntes det var stas selv. Og om det ikke ligger mye penger i det, så er det prinsippet. Jeg "selger" ikke ungen min for egen tilfredshet.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #20 Skrevet 16. februar 2009 Jeg var selv på reklame for sparebanken som liten... Har ikke tatt skade av det gitt. Føler meg ikke "solgt" heller....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå