Gå til innhold

Han vil ikke ha flere barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 36 år som er sammen med en mann som har tre barn fra før, fra to tidligere forhold. Når vi hadde vært sammen i 6 måneder kom det for en dag at han ikke ville ha flere barn. Det var og er helt uaktuelt. Han er ellers en super kjæreste på alle mulige måter og jeg har aldri blitt behandlet så bra som nå. Tidligere slet jeg med fødselsangst og visste ikke om jeg ville ha barn, men så mistet jeg faren min i kreft og ting ble snudd helt på hodet. Plutselig forsvant den angsten og ble erstattet av en angst for å bli alene og redsel for anger den dagen det er for sent å få barn. Kjæresten min vet ikke dette.

Nå sliter jeg med å komme meg ut av forholdet og vet ikke om jeg klarer det, samtidig som jeg vil bli mor før jeg fyller 38. Jeg ser det som håpløst å skal treffe en ny, først må jeg jo gå ut av forholdet, så må jeg få han ut av hodet, så skal jeg treffe en ny og alt skal klaffe. Deretter skal man være sammen en stund og så få barn. Alt dette har jeg ikke tid til. Jeg har derfor startet litt allerede og vært hos legen og tatt de obligatoriske testene for donorsæd i Danmark. Jeg trenger virkelig noen råd om hva jeg skal gjøre. Jeg kan selvsagt ikke gå hen å bli gravid bak ryggen hans, men samtidig vet jeg jo ikke engang om jeg kan få barn. Tanken er at det er lettere å komme seg ut av forholdet når jeg har bestemt meg for å få barn og det blir fokuset mitt og ikke han. Hva sier dere? Noen som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du snakket ordentlig med han da? slik at han vet at om han ikke vil ha flere barn så mister han deg.

Skrevet

Jada, han er fullstendig klar over det. Jeg har tidligere sagt klart fra om at jeg ikke kommer til å mase noe mer om dette. Kommer det en dag der jeg får lyst på barn, så trekker jeg meg stille og rolig tilbake. Vi er begge klar over den usikkerheten som dette medfører i forholdet, noe som også har gjort til at vi etter snart tre år fortsatt ikke bor sammen.

Skrevet

har dere snakket sammen om muligheten for at du får et barn via stork som ikke er hans, slik at det blir hans og ditt barn. og at dere fortsetter forholdet som nå, med og ikke bo sammen?

det hadde jo kanskje vært fint?

Skrevet

Hei,

min samboer ønsket heller ikke barn. Han har tre barn fra før og steriliserte seg for snart 15 år siden fordi han ikke ville ha flere barn. jeg visste dette da vi ble sammen og han visste at jeg hadde et sterkt ønske om barn. Likevel ble vi sammen. Vi har nå vært sammen i fire år og bodd sammen snart to. Før vi flyttet sammen tok vi et valg. Vår løsning har vært at jeg blir gravid via donor. Han blir ikke ført opp som far og er i så måte verken juridisk eller biologisk far. Han ønsker å være en far til barnet (når dette måtte komme), men samtidig ha en trygghet på at dersom vi finner ut etter kort tid at vi ikke ønsker å bo sammen så skal han slippe å ha dårlig råd og dårlig samvittighet de neste 20 årene. Han ble skilt da barna sine var små og har i alle år hatt dårlig råd pga bidrag samt følt at han ikke har fått stilt opp nok for dem fordi han ikke har vært sammen med dem i det daglige. Han er livredd for å havne der igjen .... Derfor vår løsning:) For han var det faktisk også uaktuelt å flytte sammen med meg dersom ikek vi kom til en løsning hvor jeg fikk mulighet til å bli mor fordi han da mener at det hadde vært et alt for stort savn og tap for meg. Han ønsker at også jeg skal få oppleve å bli forelder.

Løsningene er sikkert mange og for mange virker nok vår løsning svært rar, men for oss føles dette virkelig som en svært god løsning hvor vi begge får ivaretatt våre behov og vår trygghet i forhold til fremtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...