Gå til innhold

Kolikk? Frustrert...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg sliter med lille veslejenta mi på 6 uker. Hun har så mye luft stakkar...hva kan jeg gjøre for at hun skal få det ut? Eller ikke få det inn i det hele tatt? Jeg gir ikke flaske og bare ammer men alikevel blir det masse kaving og pressing....å GRINING!! :( hun gråter så fælt at ingenting annet enn pupp funker. Men viss hun får ut bæsjen så blir det rolig. Men trodde ikke barn som blir fullammet kunne bli forstoppet? Og den ene dagen bæsjet hun mye i løpet av hele dagen men grein hver gang det stod på. Hun virker veldig utilpass etter måltidet. Ligger på brystet mitt og vrir hodet fra side til side, spenner med bena og sovner kanskje siden hun har fått pupp og er mett, men ikke lenger enn 1 time før hun våkner av pressinga og griningen starter. Er det noe jeg spiser som er vanskelig for henne og fordøye? er det vondt for henne og bæsje? Eller hva er det som gjør henne sånn? På sene natten, morning og formiddag er hun som regel en engel =D det er som regel ettermiddag, kveld og tidlig natt hun er vanskelig. tilsammen i mer enn 3 timer og har nå vært vanskelig mandag, tirsdag og onsdag...er det kolikk?? Hilsen frustrert førstegangsmamma :-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være kolikk ja.. Men du kan prøve å presse knærne henne forsiktig mot magen for å få ut luften.

Så kan du forsøke å gi henne fenikkel-te, drikke amme-te fra apoteket, miniform, kutte ut alle melkeprodukter i kostholdet ditt.

Skrevet

Hei. takk for svar :) det er utrolig vanskelig og presse bena hennes forsiktig opp fordi hun spenner så utrolig hardt og strekker bena helt ut slik at jeg må bruke makt viss jeg skal presse dem mot magen og det vil jeg jo ikke. Men jeg kan prøve å kutte ut melkeprodukter, selv om jeg ikke drikker melk eller ellers spiser mye melkeprodukter. jeg spiser av og til yoghort eller frokostblanding eller et glass sjokomelk. så jeg trodde ikke det skulle være farlig....? Men amme-te drikker jeg allerede og miniform hørte jeg de ikke anbefalte lengre. Men jeg kan jo prøve fenikkel-te. stakkar jenta mi kaver og blir helt rød i ansiktet sitt her hun ligger og så kommer det klynkelyder(hjelp meg mamma sier hun nok).

Skrevet

Vet ikke om du så innlegget fra han i skaperen idag? Ligger på side 1. Kanskje det hjelper?

Er jo verd å prøve:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...