Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har født to barn og hadd svært struttende mage i begge svangerskap. Nå er det snart 8 mnd siden sist fødsel og magen buler fortsatt ut mellom navlen og brystbeinet. Jeg har et ganske stort mellomrom mellom magemusklene i hvile (8 cm?) men kan stramme dem slik at magen blir relativt flat og mellomrommet bare er 1-2 cm. Jeg har trent mye det siste halvåret (4-5 ganger i uka) og prøvd å gjøre varierte mageøvelser. Jeg er heller tynn enn tykk, og har ikke mye fett på magen. Kan dette gå over med trening? Er det noe vits i å vurdere operasjon? Hva vil det i såfall koste? (for jeg kan vel ikke regne med å få det dekket sålenge jeg ikke har andre plager enn det kosmetiske?) Noen som har noe erfaring?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Det kommer litt an på hvordan du har trent og hvor hardt du har trent. Også i mellom svangerskapene. Å trene magemuskler er hardt, veldig veldig hardt arbeid! Du bør ha noen som hjelper deg både med øvelser og med motivasjon. Og du må gjerne kjøre så hardt at du kaster opp, eller i allefall kjenner at det er like før. Jeg hadde veldig gode magemuskler før jeg ble gravid med tredjemann, og det hadde jeg igjen for etter fødselen, magen ble flat på no time. Jeg har bare trent med rockering etter denne fødselen, pluss at jeg har gått mye. Men jeg har aldri hatt mellomrom mellom musklene etter at det har trent opp magemusklene etter fødsel. Det høres litt rart ut. Så det skal jeg ikke uttale meg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå