Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 10månder vil ikke ha barnegrøtene, har kjøpt inn tre forskjellige men ingen går ned.

Men bjørns havregrøt duger, han eter og koser seg. Tar noen ganger litt hirsegrøt oppi grøten.

Det jeg lurer på er; hirse er jo glutenfritt - er det ok? og, er det nok jern i Bjørn havregrøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge den siste "testen" av barnegrøt, som for øvrig irriterer meg grenseløst, er Nestle-grøtene de eneste som duger ift jerninnhold. Men jenta mi på 11 mndr har melkeallergi, og da er grøtutvalget temmelig begrenset. For tida er Bjørns havregrøt det eneste som går ned, så jeg gir det med god samvittighet to ganger om dagen:-) Kan jo evt ha MME i grøten - er ikke den tilsatt litt jern? Eller blande med C-vitaminrik frukt slik at jernopptaket økes. Ifølge barnelegene på sykehuset her var det iallfall ikke nødvendig med jerntilskudd selv om hun ikke spiser disse jernberikede grøtene - så det tolker jeg dit hen at jernmangel ikke er et like stort problem som de vil ha det til i det siste Foreldre og Barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...