Gå til innhold

Barnehager i drammen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har bare hørt at Danvik barnehage er vanskelig å få plass i. Og hadde en venninne som var på informasjonsmøte i Steiner barnehagen og hun var vel ikke imponert. Hun synes at de virket litt merkelig der tror jeg men vet ikke helt hvorfor.

Er også en barnehage på Bikkjestykket.

Annonse

HI her. Har gått de siste 9 årene av skolegangen på steinerskole i oslo selv, og det er nettopp derfor jeg gjerne vil hainnspill på solstreif. De i klassen som hadde gått steiner fra barnehagen av var faglig svakere enn oss andre.

Jeg har også hatt de mest fantastiske lærerne i verden og de verste. Steiner kan være helt fantastisk og helt håpløst. Jeg får vel ringe ned og be om å få komme og prate med dem og titte en dag!

Nå er det skal vi se...5-6 år siden eldste gutten min gikk i solstreif.Og som sagt,den gangen var vi veldig fornøyde.Og helt frem til dags dato har jeg aldri opplevd mer behagelige barnebursdager enn de vi hadde med vennene hans derfra!hehe;-)Helt tydelig at de var vant til mer ro,samspill osv enn mange andre steder jeg har vært borti.

Jeg syns du skal ta en tur og se jeg.Aner ikke om det er de samme annsatte der lenger engang,men vet de har åpnet en "baby" avdeling der.

Det har også åpnet en ny steinerbarnehage på åssiden.Ikke så langt fra drammen sentrum det heller!

Steinerbarnehagene har de siste årene blitt "tvunget" til å opprette småbarnsavdelinger, pga at det har nærmet seg full bhg.dekning. I utgangspunktet retter Steinerpedagogikken seg mot barn over 3år. De mener egentlig at mindre barn skal være i hjemmet, og har et meget begrenset tilbud til småbarna. Dvs at på småbarnsavdelinger har de ikke noe opplegg.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...