*Lille Persille" Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Ringte Nestles informasjonstelefon idag for å høre om det gikk an å fryse ned grøtene og det gjorde det. Vi driver med smakeprøver på grøt og glass om dagen og da spiser vi jo bare bittelitt av glasset og jeg tenkte derfor at jeg skulle fryse ned bittesmå "smaksporsjoner" men er det noen som har noen tips til hvordan jeg enklest kan gjøre dette? Har ikke ørten små glass som jeg kan fryse ned litt og litt i. Jeg har frosset ned morsmelk i isbitterninger men det blir litt vanskelig å fryse ned grøten på samme måte innbiller jeg meg. Er det noen som har noen gode tips?
Itsrejk Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Kanskje hvis du kjøper skikkelige isbitformer, i steden for isbitposer? Mange steder (bla Ikea) har de isbitformer med isbiter i ulike former og størrelser. Tror jeg ville prøvd noen av disse.
*Lille Persille" Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har sånne, det er dem jeg fryser melken i men jeg tror det blir ganske grisete ettersom grøten er såpass tykk?
Fablefant✿ Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Jeg fryser ned mormelk i sånne engangs-plastikk-begre de har i kjøttdisken på butikken! De som du kan kjøpe salater i veit du! tror jeg har betalt 2 kr stykket eller noe sånn jeg! (også skriver jeg bare datoen og mengden på lokket med tusj, så har jeg det:)
Asobi Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Tips fra Nestles barnematbok var å legge mat i et isterningsbrett og fryse ned. Når de har frosset, kan du ta terningene ut og legge de i poser eller bokser. Har ikke prøvd det selv, men kan tenke meg det er lettere å få alle terningene ut fra brettet samtidig enn en og en. Skal prøve selv:-)
*Lille Persille" Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2009 Ja, men de er jo kjempestore. Trenger liksom bare noe som er halvparten eller en tredjedels størrelse av de små glassene. Husker jeg fikk piller på sykehuset i sånne små beger med lokk, de hadde vært supre men aner ikke hvor man får tak i sånne eller om det i det hele tatt lar seg gjøre.
Makko med to små gutter Skrevet 11. februar 2009 #7 Skrevet 11. februar 2009 TIl grøt har jeg fryst mm i isbiteposer, tar opp et par stk og blander med grøtpulver + ev frukt. 1ts grøt pr isbit Har fryst annen barnemat (grønnskaker og "banansuppe") i isbiteposer, -i påvente av at jeg kommer meg på ikea å kjøper former...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå