Gå til innhold

Flere som blir aleinemødre her?

Anbefalte innlegg

Jeg blir aleinemor 30.August og synes det hadde vært godt å ha noen å snakke med og dele erfaringer med;)

Jeg blir kjempelei meg da folk reagerer neagtivt da jeg sier jeg blir aleine. Jeg er glad og da burde folk bli glade på mine vegne,hvertfall si gratulerer...!

Da jeg fortalte min bestevennine at jeg var gravid ble hun sint og vi har ikke pratet sammen siden.!

Jeg er glad jeg er gravid,men forberedt på at det kommer til å bli tøft! Flere som er i min situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139623150-flere-som-blir-aleinem%C3%B8dre-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er ikke i samme situasjon, men må si jeg blir irritert når jeg leser hva du skriver.. Skjønner ikke hvorfor folk skal reagere negativt på det. Og spesiellt ikke dine venner, som vel burde skjønne at du er i en situasjon der du trenger dem mer enn noen gang, både støtte og hjelp!

Håper de tar til fornuft! Masse lykke til :D

Så godt å høre! Ja,jeg tror det kommer til å gå kjempefint og gleder meg masse til å bli mamma:D

Hvordan er fordelingen deres om samværet?

Tusen takk for støtte begge to!;) Hjelper med litt positive tilbakemeldinger;)

Pappan til barnet bor såpass langt unna at de sees ca hver 3. helg.. Nå er gutten min 1 år, men fram til nå har jeg alltid vært sammen med de under samværet! Han har jo vært så liten å fått pupp. Hvordan det blir med den nye babisen å lillestore gutt i framtiden har jeg ikke tenkt på mye på egentlig..tar det som det kommer, vi blir nok enige!:)

Nyter hvert øyeblikk med sønnen min, og det er nesten bedre å ha han alene enn da far var med i bilde..

Dette kommer du til å klare kjempe fint!:) Allier deg med familie eller gode venner som kan avlaste deg når du kjenner at du er møkkelei! Det gjør jeg! Innimellom blir man utrolig sliten og trenger en avveksling når det ikke er en far inn i bilde. Jeg tenker at han har bedre av å være hos bestemor en natt å få en utsovet happy mamma dagen etterpå! Mitt tips til god helse... :)

Noen ubestridelige fordeler ved å være alenemamma (det må være lov å si det)

Du slipper å krangle om temperaturen på badevannet til barnet ditt.

Du slipper å bli skuffet og indignert over at pappaen ikke hører at babyen gråter om natten.

Ingen har rett til å blande seg borti når du skal begynne å jobbe igjen.

Hvis du får en sønn, har du muligheten til å lære ham å legge ned toalettsetet og skru på korken på tannkremtuben siden det ikke finnes noen mannlig rollemodell i huset.

Du slipper å bite tennene sammen og gå ut med en baby som har på seg et håpløst antrekk fordi pappaen tok morgenstellet.

Alle spor av mindre heldige egenskaper hos barnet kan du tillegge pappaen og hans familie, for han er ikke der til å motsi deg.

Når andre beundrer babyen din, kan du sole deg i glansen og ta hele æren alene!

Les også om hvilke økonomiske rettigheter du har som enslig forsørger.

Visste du at det er et eget forum på Babyverden som heter Alenemamma/alenepappa?

-fant på babyverden-

Annonse

Du er nok ikke alene om å være alene nei. "Min" far vil helst ikke ha noe med barnet å gjøre, da han har barn fra før av. Dette er en høyst uplanlagt graviditet, men det har nå skjedd da.... Så jeg blir alene ja, og har akkurat flyttet til Bergen. Kjenner ikke så mange her enda, men hadde vært veldig fint å kunne møte noen som er i samme situasjon som meg.

"Min" far vil helsigvis ha noe med barnet å gjøre,men han krever halv omsorg,altså annehver uke! men det synes ikke jeg noe om,jeg synes det holder med annenhver uke,hver onsdag,og annenhver høytid... men vi får se,får håpe vi blir enige;)

Jeg blir forbannet når jeg hører om fedre som vil ha 50% av omsorgen for barnet allerede fra det er bittelite! HALLO!!! hvem tenker far på da, i allefall ikke barne sitt, det er en ren egoistisk tanke! Æsj! Pappan til mitt kommende kan bare glemme det, da blir det sak!!!!

Ja,jeg er temmelig forbanna på han ja!! han kommer nok til å gå til sak... men det får han jo bare gjøre!! Han mener han har rett på 50% etter en lov fra 2006,men men vi får se hva de sier på familievernkontoret etterhvert! Får jo bare krysse fingrene,og håpe på det beste...

Nå mener han også at barnet vårt ikke skal døpes! Jeg VIL ha barnet mitt døpt!

Da får barnet muligheten seinere om det vil melde seg ut av statskirken eller om det vil forbli der og bli konfirmert enten kristelig eller borgelig,er lettere å melde seg ut,enn å drive å døpes og styre og ordne med det når de er ungdommer eller voksne...

Annonse

Jeg ble alene fra jeg var gravid med nr 1. Så virket det som ting skulle ordne seg mellom meg og bf, og jeg ble uplanlagt gravid igjen. Jeg skal ha nr 2 08.08 og tror ikke det blir å ordne seg mellom meg og bf. Det er jeg som ikke føler at det fungerer mellom oss, desverre. Men jeg gleder meg til å bli mamma igjen og er glad det er samme bf selv om jeg blir alene med to. Selv om det kanskje ikke ordner seg så samarbeider vi veldig godt med datteren vår og vi bor vært hverandre også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...