Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Tenker litt på navnet Madeleine/Madelen. Det er så utrolig mange forksjellige varianter .. For noen dager siden leste jeg om en kvinne som likte navnet Madelina.

Hva liker dere best?

Madeleine (Madelen i Norge, Madelein i USA)

Madelen

Madelene

Madelena

Madeleina

Madelina

Madeline (uttales Ma-de-lin i USA)

Og hva er finest som kallenavn? Madde eller Maddie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha skrevet det Madeleine.

Synes Madde er finest som kallenavn.

Skrevet

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv.

Skrevet

Hva mener du, Croque Madame? :-)

Skrevet

Madeleine er det eneste jeg synes er helt greit, liker ikke Madde som kallenavn, synes det er kjempestygt. Da er Maddie mye bedre..

Skrevet

jeg syns Madelina er kjempe fint jeg...

liker ikke noen av kalle navna

trenger du kalle navn da? det er jo ikke noe verre enn å si Nicoline,Alexandra,Caroline,Katarina,Angelina osv osv

Skrevet

Regner med at hun mente at hun var enig med prebs.

Tror jeg ville skrevet Madeleine jeg også. Ville hverken hatt Madde eller Maddie til kallenavn.

Skrevet

Tenkte meg at du skulle svare det, Ina&J&B=)

Du har skrevet det som forslag til andre folk ;) hehe

Jeg synes Madelen blir litt kjedelige, liker den ''ine'' delen.

Det er jo tre navn i navnet Madeleine. : Madelen, Adele og Ine :P hehe

Skrevet

Jeg ville også Madelen. Liker det enkleste best, da skriver du navnet slik det uttales.

Skrevet

MADELINA.nydelig navn.Har ikke hørt det før. Skriver det på min navneliste.Tusen takk.

Skrevet

Er ikke noe glad i Madeleine/Madelen, men ville absolutt valgt det foran Madelina - det var helt gyselig! Beklager...

Ville skrevet Madelene, og ikke brukt noe kallenavn...

Hvorfor driver du og bryr deg om hvordan det uttales i USA?

Skrevet

Synes dette/disse navnene er veldig fine, uansett hvordan de skrives. Det kan være lettest å unngå skriveleif (feil) dersom man skriver Madelen eller Madelana.

Men bare for å forvirre deg enda mer, så skriver jeg et navn som jeg har blitt veldig glad i , som en meget god venninne av meg har på sin nydelige datter: Melina

Ikke så mange som heter det. Var litt uvant til å begynne med, men jeg synes det er helt skjønt!

Lykke til!

Skrevet

Melina er utrolig fint synes jeg, skrev et inlegg her for en stund siden. ''Celina VS Melina'' hehe ;-) De fleste valgte Melina :) Madelina synes jeg er litt søtt.. Ville skrevet Madeleine. Madelen rett fram, synes jeg blir litt kjedelig og lite internasjonalt..

Skrevet

Jeg skjønner hva ''Mamma til Celina+jenta i magen'' mener, men slike lange navn som Madeleine, Nicoline, Alexandra, Caroline, Katarina, Angelina (Madelen er jo det korteste å uttale :P ) , blir veldig fort til Madde, Nico, Alex, Caro, Kata/ Rina, Angie/Lina osv. Hadde vært greit å vite hva man skulle kalt datteren sin for, liksom. Slik at jenta kan si ''Kall meg Maddie, ikke Madde'' eller noe sånt;-) hehe

Skrevet

Liker best Madelen;-) Du vet mirandaaa jeg har stikk motsatt navnesmak som deg. Jeg liker internasjonale, gjerne gamle, norske navn som ikke er for spesille og tunge.;-)) Men sånn er det bare!

Madelina høres hjemmelaget ut. Kunne tenkt meg og kalle en datter Madelen, men det blir utelukket pga. Madeleine og Madeleine saken.. får tårer i øynene bare folk nevner det.. hun hadde jo Maddie som kallenavn. Madde rimer på padde, forferdelig!:o

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg er ikke glad i Madeleine på norsk overhodet - men det er helt greit på engelsk. Jeg synes dog Madelaine er en bedre variant - det er jo også litt annerledes i uttale.

Skrevet

haha, jeg har ikke sagt jeg liker noen av dem :P Ville bare høre deres mening ang Madelina, og hvilken skrivemåte dere likte best osv. Madelina er helt nytt for meg, litt søtt, men ville ikke brukt det selv. Tenker ikke på Madeleine McCann saken når jeg hører Maddie. hehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...